משרד הבריאות עדכן כי היום (שבת) מספר קורבנות הקורונה בישראל עלה ל-159, כאשר פרטיהם של ארבעה קורבנות טרם פורסמו. מספר החולים עומד על 13,107, בהם 167 במצב קשה ומתוכם 118 מונשמים. 3,247 בני אדם החלימו מהנגיף.

אישה בת 89, דיירת בית האבות "בית בלב" בבת ים, נפטרה הבוקר (שבת) בבית החולים איכילוב כתוצאה מנגיף הקורונה. מדובר בקורבן הרביעי במספר בבית האבות הבת ימי, ובמקרה המוות ה-60 במספר בבתי אבות בישראל. חולה קורונה בן 77, עם מחלות רקע רבות, נפטר הבוקר במרכז הרפואי פדה-פוריה. מאוחר יותר עדכן בי"ח איכילוב כי דייר נוסף מבית האבות "בית בלב" בבת ים, בן 82, עם מחלות רקע, נפטר גם הוא.

עוד פורסמו נתוני החולים על פי ערים ויישובים, מהם עולה כי אחד מכל 86 תושבי בני ברק חולה בקורונה. גם בירושלים ובדיר אל אסד נמשכת המגמה המדאיגה, כאשר 7 אחוזים מהבדיקות שנעשו בעיר הבירה יצאו חיוביות. הבשורות הטובות מגיעות מתל אביב, חיפה וראשון לציון, בהן מספר המחלימים עולה על מספר הנדבקים החדשים.

לידיעה מלאה

במכון ויצמן טוענים: איננו אחראים לבדיקות השגויות לדיירי בית האבות באשקלון

במכון ויצמן הגיבו היום להאשמות שהוטחו בהם מצד משרד הבריאות, בעקבות פענוח שגוי של בדיקות קורונה, שהוביל לאשפוזם של קשישים שאינם חולים כלל בנגיף. לטענת המרכז המדעי, מתוך 29 הבדיקות של דיירים מבית האבות "זהבית" באשקלון, רובן כלל לא בוצעו במכון. 

הבדיקות במכון ויצמן (צילום: דוברות משרד הבריאות)
הבדיקות במכון ויצמן (צילום: דוברות משרד הבריאות)

עוד נמסר כי במעבדות המכון בוצעו 5 בדיקות לדיירי "בית הדר" שנמצאו חיוביות ולאחר מכן שליליות, ולא 11, והן "נבחנו ופורשו על ידי משרד הבריאות לפי קריטריון שמגדיר מקרים גבוליים כחיוביים". בשל הטעויות בבדיקות, הנחו לעצור אתמול את הדגימות.

לידיעה המלאה

חשד לרצח בתל אביב: צעיר ממרכז הארץ נורה למוות במלון, שני חשודים נעצרו

גבר כבן 26 ממרכז הארץ נמצא היום כשהוא ללא רוח חיים במלון ברחוב הירקון בתל אביב, במשטרה התקבל דיווח על ירי. שני חשודים, תושבי העיר בשנות ה-30 לחייהם, נעצרו בחשד למעורבות באירוע. צוות מד"א שהגיע למקום מצא את גופתו במקלחת, כשפצע מדמם בראשו. טרם ידועים פרטים נוספים על האירוע.

זירת אירוע הירי בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
זירת אירוע הירי בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

חובש מד"א, ערן נדלר, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שוכב מחוסר הכרה כשהוא סובל מפציעה בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

לידיעה המלאה

קורבן ראשון ממזרח ירושלים; יישובים המהווים מוקדי התפרצות הוגדרו כמוגבלים

נואל אבו אל-חומס (78), משכונת עיסאוויה במזרח ירושלים, הלכה לעולמה היום בבית החולים שערי צדק לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה. המנוחה, שסבלה ממחלות רקע, היא הקורבן הראשון ממזרח ירושלים. מבית החולים נמסר כי במהלך היממה האחרונה, הידרדר מצבה עד שנפטרה.

נואל אבו אל חומס (צילום: באדיבות המשפחה)
נואל אבו אל חומס (צילום: באדיבות המשפחה)

בקרב בני המגזר הערבי, ישנם, נכון לרגע זה, למעלה מ-560 חולי קורונה, כאשר העיר דיר אל-אסד שבגליל מובילה במספר הנדבקים. עם עליית מספר הנדבקים במגזר, נכנסה לתוקף הגדרת דיר אל אסד ובענה כאזור מוגבל. על פי ההוראות, נאסרה הכניסה והיציאה מהיישובים.

לידיעה המלאה

רצח בלוד: רעול פנים נכנס לדירה, ירה למוות באישה ונמלט

אישה כבת 48 נרצחה אתמול בבית מגורים בשכונת הרכבת בלוד, לעיני בעלה. האישה אותרה כשהיא ללא רוח חיים וסובלת מפצע ירי. צוות מד"א שהוזעק לדירה נאלץ לקבוע את מותה במקום.

לידיעה המלאה

זירת אירוע הירי בלוד (צילום: איתן שנור, תיעוד מבצעי מד
זירת אירוע הירי בלוד (צילום: איתן שנור, תיעוד מבצעי מד

תושב לוד נעצר הבוקר בחשד למעורבות במקרה הרצח בעיר אמש. החשוד יובא במוצאי השבת לדיון בעניינו בבית משפט השלום בראשון לציון. על פרטי החקירה והחשודים הוטל צו איסור פרסום.

לידיעה המלאה