משרד הבריאות פרסם הערב (ראשון) את הנתונים העדכניים ביחס להתפשטות נגיף הקורונה בישראל. מספר בדיקות הקורונה שנעשו ביממה האחרונה הוא 10,010. כמו כן, הודיע משרד הבריאות כי מספר הבדיקות שנעשו בתאריך 17.4 עומד על 10,039 בדיקות ולא על 9,950 כפי שפורסם.

על פי הנתונים, מספר המתים עלה ל-172 ומספר הנדבקים עומד על 13,491 בני אדם. עוד נמסר, כי מגמת הירידה במספר המונשמים נמשכת, וכי מתוך 146 חולים שמאושפזים במצב קשה - 109 מונשמים. בנוסף עדכן משרד הבריאות, כי 142 חולים מאושפזים במצב בינוני, והוסיף כי 3,754 בני אדם החלימו מהמחלה.

לאחר שיחה של שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הפנים אריה דרעי ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ולאור נתונים ראשוניים מעודדים בערים בני ברק וירושלים עם סימנים ואינדיקציות חיוביים, והתחייבותם של ראשי הערים להוציא את החולים מהעיר לבתי מלון - הוחלט לקיים מתווה מקל על הערים על מנת להקל את הסגר שיסתיים הלילה בחצות. דיון מיוחד בנושא יתקיים מחר בשעה 10:00.

המרכז הרפואי "מעייני הישועה" הודיע כי לפנות בוקר נפטרה בבית החולים אשה כבת 87, עם מחלות רקע, כתוצאה מנגיף הקורונה. מאוחר יותר נמסר מבית החולים הדסה עין כרם כי חולה סופנית בת 29 שסבלה ממחלה ממארת נפטרה לאחר שהייתה מאושפזת במצב אנוש בבית החולים. מדובר בחולה הצעירה ביותר שנפטרה מהמחלה.

רופא ביחידה לטיפול נמרץ לב בבית חולים העמק בעפולה אובחן כחיובי לקורונה. הרופא נשלח לבידוד ביתי ונערכה חקירה אפידימיולוגית במסגרתה נלקחו בדיקות מאנשי צוות שבאו עמו במגע. היחידה נסגרה עד מחר לצורך ניקיון וחיטוי ועד שיתבררו תוצאות המעבדה של אנשי סגל שנחשפו.

נתוני החולים נכון ל-19/4 בערב (צילום: משרד הבריאות)
נתוני החולים נכון ל-19/4 בערב (צילום: משרד הבריאות)

בנוסף, נפטרה בבית החולים בירושלים חולה בת 76 שסבלה אף היא ממחלות רקע. האישה טופלה כשבועיים בבית החולים והייתה מונשמת ומורדמת במצב קשה בימים האחרונים.

במרכז הרפואי פדה פוריה עדכנו בשעות הצהריים כי חולה בן 71 נפטר מהמחלה, לאחר שהגיע במצב קשה למוסד הרפואי מבית אבות בטבריה. הוא סבל ממחלות רקע מרובות. 

מוקדם יותר הבוקר נפטר חולה קורונה בן 96 בבית החולים "לניאדו" בנתניה. עוד קודם לכן חולת קורונה בת 85 נפטרה בבית החולים פדה פוריה בטבריה. האישה, שסבלה ממחלות רקע רבות, הגיעה במצב קשה לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה בבית האבות  "יוקרה" ביבנאל לפני כ-10 ימים, והיום, כאמור, הלכה לעולמה בבית החולים. מדובר בקורבן ה-18 מבית האבות ביבנאל.

בתוך כך, הלילה התקבל דיווח אודות עובד בבית האבות "נאות השרון" בפתח תקווה, המאכלס 200 קשישים סיעודיים, שהתגלה כחיובי לקורונה. נכון לעכשיו בית האבות מבודד ומנוטרל מאנשים מבחוץ. זאת לצד שמירת הבידוד בין המחלקות בבית האבות עצמו.

ראש עיריית פ"ת, רמי גרינברג, יחד עם גורמי הרשות הרלוונטיים וצוות של פיקוד העורף, הגיעו הערב למקום ונוצר קשר עם הגורמים ממשרד הבריאות ומד"א אשר יקיימו בדיקות יזומות לדיירים מחר בבוקר. 

בני משפחתו של העובד יעברו בדיקה בבוקר כדי להסיר את החשש להדבקות ולשלול ייתכנות להדבקויות נוספות לאלו הבאו במגע עם בני המשפחה. בנוסף, פיקוד העורף והרשות פועלים ברגעים אלו כדי להפנות את החולה ומשפחתו למלונית מתאימה.

ראש העיר רמי גרינברג התייחס למקרה ואמר כי "נכון לעכשיו הושגה שליטה על האירוע ובהתאם למימצאים, עיריית פתח תקוה על כל אגפיה תעמוד לימין משרדי הבריאות והביטחון ותתן מענה פרטני וכללי לכל צורך שיעלה". 

קורונה - שאלות ותשובות