"עקב משבר הקורונה וסגירת החנויות הפיזיות, נוצר מצב שעסקים ללא אתר עם חנות דיגיטלית יספגו מכה שספק אם יוכלו לעמוד בה", אומר ליעד לבנת, מנכ"ל בית התוכנה הישראלית הירולו, חברה שמספקת שירותי פיתוח ועיצוב בווב ובמובייל.

התפשטות המגיפה בארץ יצרה מציאות המאלצת את העסקים והצרכנים לאמץ ביתר שאת את המסחר הדיגיטלי. "בשבועות האחרונים אנו בונים במהירות לעסקים כאלו אתרים מעוצבים, נגישים וידידותיים למשתמשים, אשר ניתן לרכוש דרכם מוצרים ללא צורך בהגעה פיזית לחנויות, ועל ידי כך מאפשרים להם לשמור על מחזור המכירות שלהם", מסביר לבנת.

שותפו של לבנת בחברה אלעד צוקר, המכהן בתפקיד מנכ"ל משותף, מוסיף כי הם "עובדים במרץ לאפשר לכל עסק, קטן או גדול, לעבור לחנות אונליין כמעט במחירי עלות, כדי לדאוג כרגע לתעסוקה של מפתחים ולהימנע מחל"ת או פיטורים".

החברה הישראלית, שמספקת שירותי פיתוח ועיצוב לחברות הגדולות במשק, אף היא הושפעה מהתהפוכות במשק המקומי. "אנחנו כיום מעל 95 עובדים - מפתחים, בודקי איכות, מעצבים, מנהלי פרויקטים ומנהלי צוותים היושבים במשרדינו בבורסה ברמת גן", אומר לבנת. "אנחנו כמובן קשובים ועובדים גם מהבית, בהתאם להוראות משרד הבריאות".

צוקר מוסיף כי הם "עובדים על עשרות פרויקטים במקביל למגוון רחב של חברות מתחומי הסייבר, האופנה, התיירות, החקלאות, האי־קומרס ועוד. הרבה חברות שאנחנו עובדים איתן, במיוחד בתחום התיירות, נפגעו מהרגע הראשון של המשבר והיינו צריכים לעצור את העבודה לבקשתן".

נוסף לכך, בהירולו מצטרפים לקריאה של חברות וארגונים ישראליים נוספים, להעסיק ולתת עבודה למתכנתים ולחברות ישראליות, על רקע המשבר החריף שנוצר. "במיוחד בזמנים כאלה, כשהרבה מהמפתחים פוטרו מעבודתם או הוצאו לחל"ת והתעשייה שלנו נחלשת - אנחנו קוראים לכל העסקים והחברות בישראל לשמור על הפיתוח הכחול־לבן ולתת יד בשימור התעשייה הישראלית", הוא מדגיש.