בצל הקורונה ולצד המשבר הפוליטי במדינת ישראל, בסוף השבוע האחרון נוסף ההיבט הביטחוני לאחר שצה"ל וחיזבאללה החליפו מסרים. בעקבות תקיפת רכב של חיזבאללה המיוחסת לצה"ל, פעילים של הארגון פרצו אתמול את גדר המערכת בצפון הארץ. שמרית מאיר, פרשנית לענייני ערבים, התייחסה לאירועים הביטחוניים בסוף השבוע האחרון בשיחה עם אראל סג"ל ב-103FM ואמרה: "זה היה מן מסר שישראל רצתה להעביר". בהמשך הסבירה את מטרת התוכנית של חיזבאללה, התוכנית לכיבוש הגליל: "לזה הם מתאמנים. יש להם כוח מיוחד שממוקד בדבר הזה".

סג"ל: מה היה עם חיזבאללה אתמול?
"מן פלירטוט עם הסלמה, שכל צד רוצה להעביר מסרים. ביום רביעי, למי שלא עקב ועסוק רק בענייני קורונה ולא מבין שצריך להתקדם, אז ביום רביעי היו חבורה של חיזבאללונים שעל פי השמועה אחד מהם זה, הבן השני של מורנייה, שחזרו ללבנון מסוריה. כנראה שהנוכחות שלהם שם בימי הקורונה קשורה לפרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה. הם נסעו ברכב ומישהו הקיש להם על הרכב. כלומר הם קיבלו כנראה התראה שהרכב עומד להיות מטרה ואז יצאו מהרכב וחזרו ואז ברחו ואז הרכב באמת התפוצץ. זה היה מן מסר שישראל רצתה להעביר, היא לא רצתה כנראה לחסל אותם, והם היו אמורים להבין שאנחנו לא רואים בעין יפה את הפעילות שלהם ואולי לשפר את דרכיהם בעתיד אבל זה לא מה שקרה. מה שקרה זה שחיזבאללה, באופן די צפוי, ולכן זה די מטריד האירוע הזה ביום שישי, חורר את הגדר או פגע בגדר בשלוש נקודות שונות".

סגל: אנחנו הרגנו ג'יפ, הם קורעים את הגדר בתגובה?
"מה שחשוב פה זה הסיפור הגדול. היה ברור שחיזבאללה יגיב לדבר הזה, למבוכה, לסרטון. חיזבאללה נתנו פרשנות בגוף הסרט למקרה שישראלים לא הבינו. הם תדרכו עיתונאים לבנוניים והם אמרו שהדבר שהכי צריך להטריד אותנו בשטח של הסלמה מול חיזבאללה, זה התוכנית שלהם לכיבוש הגליל. כיבוש הגליל זה משהו שבעיני יהיה חמור ביותר, או נקודה שחורה בתולדות הציונות, עד כדי כך ואני לא משתמשת במילים האלה בקלות, שחיזבאללה תוקעים דגל ביישוב ישראלי, או בבסיס צבאי ישראלי".

סגל: בלתי נתפס.
"העניין הוא, וזה מה שהמטריד מבחינתי, אתה אומר בלתי נתפס אבל בצבא מנסים או מתחילים להרגיל את הציבור לחיות עם המחשבה הזאת, זו מחשבה נתונה, זה התסריט, המנהרות שלהם הן לא סתם, מתוכננת פלישה של אלפי אנשים דרך יערות, לזה הם מתכוננים, יש להם כוח מיוחד שנקרא כוח ארדואן שממוקד בדבר הזה ויש להם הישג נדרש. אנחנו הרבה פעמים בעימותים צבאיים באים בטענות לממשלה שלא אמרה מה רוצים להשיג, מה ייחשב תמונת ניצחון. חיזבאללה, במשך כמה שנים, כבר מכין את הציבור שלהם וגם את הציבור שלנו למה נסראללה מצפה מהלוחמים שלו להביא כתמונת ניצחון".

סגל: אוקיי, נניח כבשו יישוב, אז אין חשמל בלבנון, אין מים, אין שדה תעופה, אין תשתיות, וגם המקום עצמו ישוחרר במחיר אדיר גם לחיזבאללה. זה לא יום בפארק. מה הם חושבים שיקרה?
"חיזבאללה בכמה רגעי מבחן גם בשנתיים האחרונות לא מעוניין בהסלמה, כמו שאצלנו נוהגים לומר כמו מנטרה, אבל היה מוכן לקחת את הסיכון של הסלמה. ברור שברגע שיכנסו מאות לוחמי חיזבאללה התגובה תהיה באמת אש וגופרית ברמות שלא ראינו וברור שמדינת לבנון כמדינה, אם נשאר דבר כזה בימים אלה, תצטרך לקחת את זה בחשבון. אבל צריך להבין את ההישג המורלי ההיסטורי של תנועת ההתנגדות הערבית לכיבוש שטח ישראלי משטחי 48', זה יהיה אחד הדברים שבאמת מטרידים בהקשר הזה, למרות שזה באמת אתגר גדול".

סג"ל: אלה חלק מהתרחישים האפשריים.