המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה פתחה היום (ראשון) בבדיקה של אירוע ירי רימוני ההלם על ידי שוטרים ממרחב ציון במהלך מהומות שהתרחשו בשכונת מאה שערים בירושלים, במסגרתן הפרו המשתתפים את תקנות צו בריאות העם. במהלך האירוע המדובר נפצעה ילדה בת 8. 

נציין כי בכל אירוע שבו מתבצע שימוש בנשק משטרתי, עובר הנושא לבדיקה של מח"ש. זאת, מעבר לתחקיר ראשוני של האירוע שבוצע במשטרה. 

השלכת רימון ההלם במאה שערים. צילום: פלורליסט באדיבות קנעטש

יש להזכיר בהקשר זה כי גם השר ארדן, שגיבה את השוטרים, ביקש לערוך בדיקה, וכי גם המשטרה עצמה, כאמור, קיימה תחקיר בנושא. יחד עם זאת, מפקד מרחב ציון, תת ניצב עופר שומר, מי שנתן את האישור לירי, היה הראשון שהתייחס לאירוע החמור בראיון למעריב, בו סיפר כי "הכל התנהל לפי הנהלים, והירי בוצע לאחר שהשוטרים חשו סכנת חיים, רגע לפני שעשו בהם לינץ' מאות חרדים שהיו במקום". 

במהלך האירועים הותקפו השוטרים במוטות ובביצים, ולאחר מכן ביקשו אישור לבצע ירי של רימוני הלם. כתוצאה מכך נפגעה הילדה בת ה-8. גורמים במשטרה מתחו ביקורת על הימצאותה של הילדה במקום, זאת לנוכח העובדה שהרימונים נורו בשלב הסופי של האירוע, וכי בזמן הזה לא היה מי שיוביל את המשפחה לעזוב את המקום.