"נילי פיטרסון שלחה לי את המילים של השיר לפני כמה שבועות. היה כבר את הבלגן של הקורונה, אבל עוד לא היו איסורים כמו היום", מספרת לאה שבת על נסיבות הלחנת וביצוע "זעקת עולם". "הלחנתי אותו בזמן מאוד קצר, שלוש שעות, כי זה היה מאוד מחובר ללב. הכל קרה מאוד מהר, ורציתי לשלוח נחמה לאנשים".

אפשר להגיד שנילי זעקה מגרונך?
"כשראיתי את השיר, הרגשתי ישר את העניין של החיזוקים. כשקורים כאלה דברים, אנחנו רוצים לעשות טוב. להתחבר. ונילי הרגישה שהיא רוצה לתת מעצמה – לעזור, לתרום, לעודד, לחזק, לנחם. כשראיתי את השיר, הרגשתי ישר את החיזוקים. יש בו את מה שכל אחד רוצה בחיים האלה: הפשטות, החיבורים, להיות ביחד, הנחמה, בתוך כל התקופה הקשה הזאת. אז אני לגמרי התחברתי לזה. אתה לא תאמין כמה אנשים מתרגשים ובוכים ומתחברים לשיר הזה, וזה עושה להם טוב ומלטף להם את הלב. זה בדיוק מה שרצינו. אני מקבלת הודעות של אנשים שבוכים כל ההודעה. כן, יש קשיים, אבל לך תדע איזה דברים טובים יצאו לנו מזה, בעזרת השם. אחרי המרור מגיעים למתיקות. לחרוסת".

נדמה שגם אצלך, כשהקורונה רועמת, המוזה חוגגת.
"אתה מה זה צודק. בת דודה שלי התקשרה היום, שאלה: מה שלומך? אמרתי לה: בסגר גמור. אנשים ממציאים היום בדיחות. נהיים יצירתיים. אנחנו נמצאים במצב שבו צריך את הכוח של הרוח. זה משהו שאי אפשר להתכונן אליו, אבל זה מלמד אותנו שאנחנו לא יודעים כלום והשליטה לא אצלנו בידיים. זה מוריד מכולנו את המחשבה שאנחנו יודעים, או משפיעים. אנחנו כן. אבל יש משהו יותר גדול מאיתנו, שזה בעצמו לימוד מדהים. אנחנו לא יודעים מה ילד הרגע הבא, ולכן כדאי שברגע הזה נהיה בהתעוררות מלאה, ונעשה דברים טובים. נקודה. אנחנו הכל ואנחנו כלום. זה דבר גדול מאוד שנפל לנו על הראש, עם כל הקושי, וכנראה עם כל הטוב שיש בו. איפה היינו לפני הקורונה? כולנו רצנו כל הזמן מדבר לדבר, רק שלא נשאר רגע עם עצמנו, שלא נעצור, ופתאום - בום. זהו, עצרו אותנו. לפני הקורונה לא הייתי רגע בבית. כל הזמן הייתי בחוץ. עכשיו אני מאוד נהנית. הבית זה גם הפנימיות שלנו, ועכשיו שמו אותי שם".

מאמינה שתקבלי בחזרה את החיים שהיו לך לפני הקורונה?
"אני לא רוצה אותם בדיוק ככה. אני מאוד מקווה שכל מה שקורה עכשיו בעולם, יגרום לשינוי בחיים הפרטיים שלנו, ובחיים שלנו ביחד. וזה מה שיקרה לי ולכולם. שנהיה יותר עם עצמנו ועם האנשים האחרים. לא רק בימים של קורונה. קשה לי להאמין שאפשר יהיה להחזיר את המצב לקדמותו. אם יש סיבה גבוהה לכל הדבר הזה - זה שיהיה שינוי".