בעקבות הוויכוח על היעילות של חבישת המסיכות במשבר הקורונה נערך באחרונה מחקר, שבדק זאת מדעית. המסקנה: השימוש במסיכות עשוי להפחית ב־10% את התמותה מקורונה. 

החוקרים מאוניברסיטת ייל בארה"ב הגיעו למסקנה הזו לאחר שבדקו את שיעור ההידבקות בנגיף ואת שיעור התמותה במדינות שבהן מקובל שאנשים חובשים מסיכות, כמו קוריאה הדרומית ויפן; וזאת בהשוואה למדינות שבהן לבישת מסיכות איננה הנורמה, כמו איטליה.

"מכיוון שניתן להיות חולה בקורונה ללא כל סימפטומים ומבלי לדעת שאתה חולה, פעולת חבישת המסיכה היא בעצם מעשה אלטרואיסטי", אומר פרופ' איתמר רז, יו"ר המועצה הלאומית לסוכרת ומנהל רפואי של מרכז DMC לטיפול בסוכרת. "חבישת המסיכה לא מגינה עליך, אלא על מישהו אחר מפני משהו שאתה עלול להעביר אליו, אפילו אם אתה א־סימפטומטי ולא מודע. המחקר שנעשה באוניברסיטת ייל מצא כי מדיניות השימוש במסיכות בפומבי יכולה להניב יתרונות גדולים מאוד, וזה יכול להיות אפילו על ידי מסיכה שמכינים בבית מבד".

"עם זאת", הוא מוסיף, "חשוב להסביר כי חבישת מסיכה לא פוטרת אנשים מהחובה של ריחוק חברתי, והיא מהווה אמצעי הגנה נוסף, כאשר עושים פעילות חיונית - כמו הליכה לבית המרקחת או לסופרמרקט. בקרב סוכרתיים המחלה עלולה להיות קשה יותר. לכן עבור סוכרתיים מומלץ שלא לצאת מהבית, ואם יש צורך דחוף בכך - אז רק עם מסיכה ובהתייעצות עם הרופא המטפל באמצעות שירותי האונליין".

קורונה - שאלות ותשובות