יו״ר מפלגת ״ישראל ביתנו״, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, תקף היום (שני) בפרסום בחשבון הפייסבוק שלו את מפלגת כחול לבן והעומד בראשה, ח״כ בני גנץ, נוכח ההודעה על הפיצוץ במגעים לממשלת אחדות: ״מספיק עם התרגילים ביחסי ציבור. ההודעה הדרמטית מהבוקר על פיצוץ המו"מ בין הליכוד לכחול לבן ואישור החוקים שהגישה ישראל ביתנו בנשיאות הכנסת, התבררו כעבודה בעיניים ותו לא״.

עוד כתב ליברמן: ״ברגע שיו"ר כחול לבן בני גנץ בלם את כינוס הוועדה המסדרת לצורך קידום הליכי החקיקה והקמתה של הוועדה המיוחדת, החלטת נשיאות הכנסת היא לא יותר מזריית חול בעיני הציבור. אדוני יו"ר הכנסת, מנהיגות זאת יכולת לקבל החלטות בזמן אמת ולא ריקוד תימני צעד קדימה שני צעדים אחורה״.

כזכור, מוקדם יותר פוצצה הפגישה שנקבעה בין השניים במעון ראש הממשלה, ובני גנץ עזב את המקום מבלי שהצדדים הגיעו להסכמות. הסיבה לפיצוץ הייתה חילוקי הדעות בנוגע לוועדה למינוי שופטים. בליכוד טוענים כי "המגעים נמשכים מתוך כוונה להקים ממשלת חירום לאומית בהקדם", ואילו בכיר בכחול לבן אמר ל"מעריב" כי "הדלת לא נטרקה בפני המשך המשא ומתן. נצפה להתפתחויות בהמשך היום".

בכחול לבן עדכנו כי כעת גנץ צפוי לאפשר את הנחת חבילת "חוקי השחיתות" של יש עתיד על שולחן הכנסת. לאחר שעזב את מעון רה"מ, יצא גנץ לפגישה של נשיאות הכנסת עם סגניו, בה יאשרו הנוכחים את החוקים שיועלו להצבעה.

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) ידרוש בשיחה מגנץ לאפשר ליש עתיד לקדם את חבילת חוקי השחיתות, כולל הצעת החוק להקפיא לחצי שנה את המצב הפוליטי, כמו גם הצעות חוק אחרות, בהן זו המונעת את הטלת הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים.

בני גנץ ואביגדור ליברמן (צילום: אבשלום ששוני)
בני גנץ ואביגדור ליברמן (צילום: אבשלום ששוני)