שר הבריאות ויו״ר יהדות התורה יעקב ליצמן, שאובחן כחולה בקורונה בתחילת החודש ושהה בבידוד בעקבות כך, החלים לחלוטין מהנגיף וישוב לשגרת עבודה מלאה - כך נמסר היום (שני) בהודעה רשמית שנמסרה מלשכתו.

בהודעה לתקשורת כתב השר: ״התבשרתי על החלמה מלאה מהנגיף ברוך השם. זו היתה בשבילי הזדמנות נאותה להיווכח אישית בעבודתם המסורה של צוותי הרפואה היקרים שלנו. תודתי לכל מי שהתעניין ודאג לשלומי. אני קורא לאזרחי ישראל להמשיך לשמור על כל הוראות משרד הבריאות לריחוק חברתי. ההקלות שניתנו מותנות בשמירה קפדנית של הציבור על ההגבלות הקיימות. רק בדרך זו נוכל לנצח את נגיף קורונה, למען כלל אזרחי ישראל ובריאותם. יחד ננצח בעזרת השם״.

כזכור, שר הבריאות ורעייתו חווה אובחנו בתחילת חודש אפריל כנשאים של הנגיף, והוגדרו במצב קל. בעקבות כך, נכנסו לבידוד של שבועיים מספר בכירים בהנהגת המדינה, בהם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וראש המוסד יוסי כהן.

זמן קצר לאחר שדווח כי השר חולה בנגיף, התקבלו פרסומים בתקשורת, בהן נשמעו עדויות שהעלו חשד כי השר ליצמן, הפר את ההנחיות שפרסם המשרד שהוא עצמו ממונה עליו, והלך להתפלל מחוץ לביתו, זמן קצר לפני שאובחן כחולה בנגיף. מלשכתו נמסר אז כי ״שר הבריאות פעל במשך כל התקופה באחריות מלאה, לפי הנחיות משרד הבריאות בלבד, בתפילה, בפגישות, בפעילות שוטפת בחמ״ל המשרד ובלשכתו. בנוסף, השר עשה כל יום בדיקת חום״.