בשבילי הנספים: שורה של תכנים ופעילויות מקוונות בנושא השואה הוצעו לאנשי חינוך לציון יום השואה השנה באופן מקוון. עד כה התקבלו יותר מ־640 בקשות של מורים לקבלת התכנים והעברתם לדור הצעיר.

תחת הכותרת "מרד של תקווה", הפיקו בתנועות דרור ישראל והנוער העובד והלומד שורה של הרצאות מקוונות, ובהן על הצוותים הרפואיים בשואה, על נשים מורדות ועל מרד תנועות הנוער. בנוסף, הפיקו סיור וירטואלי במסלול הגבורה בוורשה, שיועבר באופן מקוון.

הפרויקט מציע גם שיעורי חברה, שיוכלו לשמש את המורים במפגשים מקוונים עם התלמידים, שיעור לקבוצות הנהגה ומועצות תלמידים, ערכה של תכנים המותאמים לטקס עבור הרשויות המקומיות, ואף אפשרות להתנדב בימים אלו בקרב ניצולי השואה. כל התכנים עלו לאתר של דרור ישראל, וצופים שערכת הלימוד תסייע לאלפי מורים לציין את יום השואה בצורה איכותית עם התלמידים, על אף המגבלות.

ערב יום השואה קיבל מפעל הזיכרון משנה תוקף, לאחר שהתבשרו בתנועה על מותו של אליעזר "לולק" גרינפלד, בן 96, ביום חמישי שעבר. לולק, ששרד את הגטו בלודז' ועלה לארץ, היה שותף גדול של התנועה. לולק מצא מחברת שירים פרי עטו של אברמק, אחיו החורג שלא זכה להכיר, שבה תיאר בשמונה שירים את חיי הגטו מבעד לעיניו של ילד, והוא נשא את סיפורו של אחיו בכל רחבי העולם. חברי התנועה התוודעו למחברת השירים, והם הלחינו אותם ואף הפיקו אלבום משיריו.