על פי גורם בכיר במודיעין האמריקאי, דווח היום (שלישי) כי מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, עבר הליכים רפואיים ונמצא בסכנת חיים, כך לפי פרסום ברשת CNN. למרות בקשות של גוף התקשורת, הדיווחים לא אומתו על ידי גופי המודיעין, בין היתר בשל הקושי באיסוף מודיעין מהמדינה הסגורה. 

תהיות בנוגע למצבו הבריאותי של המנהיג עלו לאחר פספס את חגיגות יום ההולדת של סבו, קים איל סונג, שחלו ב-15 באפריל, זאת על אף שנראה מתפקד ופעיל ארבעה ימים קודם, לכן במהלך ישיבת ממשלה. 

בכיר מודיעין נוסף סיפר ל-CNN כי מאתמול, הדיווחים אודות מצבו הרע של קים הפכו ממשיים יותר, אם כי נכון לרגע זה, קשה לאמת את חומרת מצבו.

בכלי התקשורת בקוריאה הדרומית השכנה, דיווחו כי הרודן עבר ניתוח לב בתחילת החודש , מספר ימים לפני התאריך בו נראה לאחרונה, וכי הוא שוהה כעת במרכז רפואי לתקופת החלמה. לפיהם, משקלו של קים, הרגלי העישון שלו וכן עבודת יתר הובילו למצבו הבריאותי הירוד. אם זאת, כלי תקשורת אחרים במדינה מטילים ספק בדיווחים הללו.

קים ג'ונג און עם מפקדי הצבא (צילום: רויטרס)
קים ג'ונג און עם מפקדי הצבא (צילום: רויטרס)

כאמור, בעוד גורמים בממשל האמריקאי סירבו לאשש את המידע, מומחים למדינת הסגורה התייחסו לשמועות. ברוס קלינגר, בכיר CIA לשעבר, שעמד בראש החטיבה האחראית לאיסוף נתונים על קוריאה הצפונית, ציין כי "אם קים אושפז, זה יסביר את היעדרותו מהאירועים באמצע אפריל", אך בהמשך סייג ואמר כי "בשנים האחרונות נפוצו שמועות על מצב הבריאותו, בדומה לשמועות שהופצו על אביו, קים ג'ונג איל, לפני כן. נצטרך לחכות לאימות". 

במקרה של אביו של קים, השמועות התגלו לבסוף כנכונות, לאחר שהתברר כי עבר אירוע מוחי בשנת 2008 ועל כן נעדר מאירועי יום העצמאות במדינה באותה השנה. עם זאת, המידע נחשף רק שלוש שנים לאחר מכן.