מתגעגעים לדיוטי פרי? חברות תעופה בינלאומיות מתכננות, כך לפחות על פי לוח הטיסות לעונת הקיץ, לחדש את טיסות הנוסעים שיעברו דרך נמל התעופה בן גוריון. בפועל, ספק את הטיסות הללו יצאו לפועל, כל עוד יימשכו התקנות המתירות כיום כניסה לארץ רק לבעל דרכון ישראלי וזאת בכפוף לשהות של 14 ימי בידוד במלונית. 

חברת בריטיש אירוויז צפויה לחדש את טיסותיה לישראל בתחילת חודש מאי. הטיסות ימריאו מדי יום ב-17:00 מלונדון לתל-אביב ומתל-אביב ללונדון למחרת היום בשעה 07:20 בבוקר. המחירים המוצגים באתר של בריטיש איירוויז הם מ-200 דולר לכיוון. כמו כן, אל על צפויה לחזור לפעילות באותו הזמן.

עם זאת, חשוב לציין כי עדיין לא ברור מה תהיה מדיניות הרשות להגירה ולאוכלוסין בהיבט של התרת כניסה לישראל, שכן כיום מותרת הכניסה לארץ רק לבעלי דרכון ישראלי, כאשר הנוחתים מחויבים להיכנס לבידוד של 14 ימים. 

בשלב הנוכחי מדובר על טיסה יומית אחת בלבד, אבל ההערכות הן שרק אם תהיה כמות מספקת של נוסעים, הטיסות יחודשו בפועל.
"מי ירצה היום לטוס לארץ ולהילקח מנמל התעופה היישר למלונית ל-14 ימי בידוד?", הסביר גורם המעורה בענף התעופה, והוסיף, "יהיו ככל הנראה מקרים דחופים, אבל ספק אם זה יביא להצדקה כלכלית לטוס לישראל מידי יום, כאשר ישנן הוצאות תפעול קבועות, כמו אנשי צוות האוויר. איך שזה נראה, ייתכן שלטיסה עם 20 אנשי צוות, יירשמו שלושה נוסעים".

קורונה בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
קורונה בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

כאמור, לאחרונה הודיעה אייר קנדה כי תחזיר את הקו תל-אביב-מונטריאול ב-24 ביוני. הוא יפעל בתחילה בתדירות של שתי טיסות שבועיות ומ-6 ביולי בתדירות של שלוש טיסות שבועיות. כמו כן, הקו לטורונטו יחזור קודם לכן, מ-1 ביוני, במתכונת של שלוש טיסות שבועיות. כשלושה שבועות למחרת, החברה תחזור לטיסות יומיות בקו.

בנוסף, יונייטד איירליינס, מהחברות הבודדות שעוד טסות לישראל גם בימים אלה - בקו ניוארק-תל-אביב, מתכננת להחזיר את הקו לפעילות של שתי טיסות יומיות במקום טיסה יומית אחת, החל מ-4 ליוני. גם הקו לסן פרנסיסקו צפוי לחזור במתכונת של טיסה יומית מה-4 ליוני.

יוני עשוי להוות נקודת מפנה, משום שייתכן וכבר יהיו הקלות בכניסות לישראל ולמדינות נוספות ואם אכן זה יקרה, חברות תעופה נוספות ישובו לטוב לנתב"ג, אבל בכל מקרה, בשלב הראשון מדובר יהיה בטיסות שבועיות בודדות.

בתוך כך, חברת אל על, המצוייה במשא ומתן מתקדם עם משרד האוצר ובנק דיסקונט על קבלת הלוואה בהיקף מוערך של כ-400-350 מיליון דולר, שברובה תהיה בערבות מדינה, הודיעה לפני כחודש רשמית על הפסקת טיסות הנוסעים עד ה-3 במאי. 

קורונה בנתב''ג (למצולמים אין קשר לכתבה) (צילום: אבשלום ששוני)
קורונה בנתב''ג (למצולמים אין קשר לכתבה) (צילום: אבשלום ששוני)

בחודש האחרון החברה התמקדה בטיסות חילוץ של ישראלים מיעדים רחוקים, בהם מנמלי התעופה בלימה בפרו, בבוגוטה בקולומביה ופרת' ומלבורן באוסטרליה. החברה אף ביצעה טיסות נוסעים מיוחדות מיעדים נוספים, בהם מיאמי והטיסה לסיאול תיירים מדרום קוריאה, שעזבו את הארץ בתחילת בהלת הקורונה.

בינתיים, אל על ממשיכה לבצע טיסות מטען בקצב מוגבר. החברה הודיעה היום שחתמה על עסקה עם ענקית הלוגיסטיקה הגלובלית KUEHNE NAGEK  במסגרתה תפעיל כ-150 טיסות מטען מסין לאיטליה דרך ישראל עם ציוד למלחמה בקורונה. טיסות המטען בחזור מאיטליה יעברו דרך אנגליה, צרפת,גרמניה, הולנד ושווייץ בדרכן לנמל התעופה בן גוריון. לצורך יישום העסקה, אל על ביצעה הסבת שני מטוסי נוסעים מדגם בואינג 777 לפעילות מטען ללא כיסאות.

בתוך כך, ישראייר הטיסה לארץ בחודש האחרון למעלה מ-5,500 ישראלים בטיסות חילוץ ובמקביל, והיא ממשיכה להפעיל שתי טיסות יומיות לנמל התעופה רמון. כמו כן, היא החברה היחידה הטסה לרמון, דבר המאפשר לאנשי צוותים רפואיים וחולים גישות מהירה בין אילת למרכז הארץ, ואתמול בביצעה החברה טיסות חילוץ מפריז, רומא בשילוב מילאנו ובודפשט. מחר תתבצע טיסת חילוץ נוספת מפרנקפורט, ביום חמישי מתוכננת טיסת חילוץ ממוסקבה וביום ראשון מתוכננת טיסות חילוץ נוספת, מטביליסי.

קורונה- שאלות ותשובות