ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, התראיין הערב (שלישי) לחדשות 12 והתייחס להסכם הקואליציוני שנחתם אתמול על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת בני גנץ: "הסכם הזה יש וטו של נתניהו על מינוי יועץ משפטי ומינוי פרקליט מדינה". לדבריו, "גנץ בא לשם בתמימות כואבת. כל ההסכם הזה נועד לחלץ את נתניהו ולכופף את מערכת המשפט, ולכן יש לו אפשרות לשלוט על הועדה לענייני שופטים. נתניהו שרוצה לסחוט את  מערכת המשפט חייב לשלוט. אם לבני גנץ היה וטו הוא לא היה משתמש בוטו, הוא ישר". 

ברק אמר מה לדעתו היה צריך לקרות אחרי תוצאות מערכת הבחירות השלישית: "גנץ ניצח, קיבל את המנדט מהנשיא, קיבל גיבוי מבג"ץ מול הניסיון של אדלשטיין ונתניהו לחנוק את הכנסת. לכן מה שהוא היה צריך לעשות, זה למנות את מאיר כהן להיות יו"ר הכנסת, להקים ועדות ולחקוק את חוק הנאשם".

עוד אמר על ההסכם: "הסירחון שעולה מההסכם הזה הוא נראה לכאורה על פניו כעסקה מגונה ומושחתת, בה אשכנזי וגנץ מקבלים שחרור מאיומים והכפשות על נושאים אישיים ופלילים, ובתמורה מעניקים לנתניהו שחרור מהמשפט, ומחקירות נוספות. נתניהו אסף חומרים בדרכים לא חוקיות, והם מופעלים כאיום נגד יריבו, הדרך היחידה להשתחרר מאותם איומים היא כניסה לממשלה".

בסיום ברק סייג את דבריו, ואמר כי אין לו הוכחות לדבר הסכם שבין הצדדים, אך לדעתו זוהי הסיבה היחידה לקיום עסקה שכזו: "ההסבר היחיד שהוא הגיע להסכם כזה שיש פה עסקה מגונה. אין לי עובדות אחרת הייתי מגיש אותם למשטרה".