המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, דחה הערב (שלישי) את עמדת משרד הבריאות וקיבל את עמדת משרד התחבורה, לפיה לא ניתן לאסור כיום את המשך לימודי הנהיגה כפי שהנחה משרד התחבורה כבר לפני יומיים.

על רקע חוות הדעת האמורה תואמו הערב התנאים הבריאותיים הנדרשים, ולבקשת גורמי המקצוע במשרד הבריאות נוספה מגבלת גיל, לפיה מורים ותלמידים מעל גיל 67 לא יוכלו ללמוד וללמד נהיגה, וזאת על רקע היותם בקבוצת סיכון מוגברת.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "אני שמח שעמדתנו בעניין התקבלה. כך מתבקש הן משפטית והן מהשכל הישר. מדובר באלפי בתי אב שמתפרנסים מזה ואינם נכללים באף אחד מקטגוריות הסיוע של משרד האוצר ולכן לא מקבלים כל סיוע. חיוני לאפשר להם לשוב לעבודה, כמובן תחת הגבלות קפדניות לשמירה על בריאות המורים והתלמידים כפי שעשינו".

עוד אמר סמוטריץ': "נכון גם לאפשר לצעירים לנצל את הזמן וללמוד נהיגה בצורה זהירה, במקום לשבת בבית בבטלה, שעלולה להביא לחוסר הקפדה שלהם על הנחיות משרד הבריאות בחיפוש תעסוקה אחרת וממילא לסיכון לבריאות הציבור. אני קורא למורים ולתלמידים להקפיד על ההנחיות שגובשו ביחד עם משרד הבריאות כדי לשמור על בריאות כולנו".