כשקוראים נחשפים לפירסומים שונים על ידוענים שנכנסו להליך פשיטת רגל, ליבם נסדק, החמלה רבה ונשאלות שאלות כמו איך נפלו גיבורים. גם במקרים של חוסר תום לב, כמו הימורים או סמים, כי ככה אנחנו העם היהודי שניחן בסולידריות ואחווה חברתית ומגלה אמפטיה וחמלה כלפי החלשים בחברה.

אבל לא, ממש לא, במקרה של יעקב בוזגלו שהצליח לעורר בי ובצופים אמש בוז גדול ואנטגוניזם. אמש ישב כוכב הדוקו ריאלטי "הבוזגלוס" בראיון לחיים אתגר בקשת 12 ואמר "להגיע למצב שאתה עם ארבעה ילדים בבית ולא מצליח להתפרנס בכבוד", על פניו נשמע כמו עוד סיפור קורבני עצוב, אבל לא כשמדובר בתרמית אחת גדולה שיזם האיש עם הפה הגדול.

כשהמניע הוא פרנציפ לא לשלם לעיתונאי מוטי פשכצקי סכום של 200 אלף שקלים בהם זכה במסגרת תביעה בגין לשון הרע ודיבה שהגיש נגד סוכן הכדורגלנים. ובכדי לא לשלם את כספי התביעה לאחר שכינה את אותו עיתונאי שקרן, וילד כאפות, החליט בוזגלו ללכת על הדרך הקלה ולהכריז על פשיטת רגל בגלל חובות לטענתו של מיליונים. כל זאת, למרות שגילגל מאות אלפי שקלים מדי שנה במסגרת השתתפותו בריאלטי, בקמפיינים נחשקים ובאחוזים מנופחים בניהול קריירת הכדורגל של בניו הידוענים ביניהם מאור ואסי בוזגלו. כמו כן נקט אב המשפחה בתרמיות שונות ולא מתוחכמות במיוחד, כך מתגלה במסגרת תוכניתו של אתגר, שדואגות לשמור על הכנסותיו ונכסיו הקיימים לבני המשפחה, כמו להכריז על גירושים על הנייר מחני אשתו למרות שנישא לה בפומבי בצילומי התוכנית.

יעקב בוזגלו, חיים אתגר (צילום: צילום מסך)
יעקב בוזגלו, חיים אתגר (צילום: צילום מסך)

אתגר היה שם לעמת את בוזגלו מול כל הטענות ולחשוף אותו בשקריו, הוא גם גרם לכוכב הטראש ריאלטי להודות בשחצנות בסיבות יש שיטענו הלא חוקיות שגרמו לו לבקש הליך פשיטת רגל. "אני מוכן ללכת לבית סוהר ולא לשלם שקל", כך אמר.

זה סיפור על הישראלי המכוער שהכוכבנות ככל הנראה ניפחה לו את האגו ואת פיו המלוכלך והוא החליט לעשות שימוש לרעה בזכויות שמגיעות לאדם שנקלע לקשיים כלכליים ואינו יכול לפרוע את חובותיו ומאפשרות לו לפתוח דף חדש בחייו הכלכליים על ידי קבלת פטור.

ונראה כי המנכ"ל והסוכן העל שמשתכר כך על פי הניירת במשכורת צנועה של 8000 שקלים, ויושב במרומי דירת פנטהאוז מפוארת, כ"כ מנופח מעצמו שחושב שהוא חכם יותר מהאפיפיור ולכן גם וודאי לא התייעץ עם עורך דין לפני הצילומים. כי אף בר דעת לא היה מאפשר לו להתפאר בהשגיו הכלכליים ובשימוש הלא חוקי שהוא עושה לסגירת חשבונות אישיים.

אם לא די בבחילה שאחזה בי בצפייה באיש הזה על המסך שהפך למודל הערצה לבני הנוער שלנו, התקשתי להתאושש מהדברים הקשים שאמר ומהטון שבהם נאמרו. כשאתגר העמיד אותו בפני הכנסותיו המנופחות כמו 841 אלף שקלים בשנה אחת, ושאל לאן נעלם כל הכסף? בוזגלו נבח לעברו "אני עובד קשה מה איכפת לך לאיפה הולך? הכסף הולך לזונות לאן שאני רוצה, זה כסף שלי".

תוסיפו לזה אוצר מילים משובח כמו "שם זין על כל התקשורת", "מדינה מסריחה", "בן זונה", "הזבל הזה", ואני יכולה לפרוש בשיא. כי התלונות שלי הם אינם ליעקב בוזגלו שמנצל כל הזדמנות להתעשר על חשבון מטומטמים שצורכים את הטראש שלו. אלא הביקורת שלי היא כלפי חברות ההפקה שהופכות אנשים מהסוג הזה לכוכבנים על המסך תמורת רייטינג, במקום להוקיעם מהחברה שלנו.

ואיך אפשר להתעלם ממשפט המאה של בוזגלו השנוי במחלוקת, אותו משפט שבגינו הייתי מאפשרת לו להדליק משואה ביום העצמאות "אני הכי ישר, כולם רמאים, כולם שקרנים, כולם נוכלים, רק אני יעקב בוזגלו ישר במדינה, רק אני דובר אמת, רק אני ואין עוד זולתי בכל העולם".