בצל המגעים לעסקת חילופי שבויים בין ישראל לחמאס, שחררה מצרים ארבעה עצורים פלסטינים כמחווה לחמאס, כך דווח היום (חמישי) בעיתון הלבנוני "אל אחבאר". גורם המקורב לארגון הטרור מרצועת עזה הסביר כי המחווה התרחשה בעקבות בקשת חמאס.

לפי הדיווח, מדובר בארבעה רופאים פלסטינים מהרצועה, שנעצרו לפני כשנה וחצי במצרים. בהמשך, לדבריו, מצרים צפויה לשחרר עצורים פלסטינים נוספים. 

המקור שצוטט בעיתון הלבנוני ציין עוד כי בחמאס מוכנים לגשת להסכם כולל ומהיר, זאת בניגוד לטענת ישראל, לדבריו, לפיה בארגון הטרור מעוניינים בעסקה דו שלבית. 

אברה מנגיסטו, אורון שאול, הדר גולדין (צילום: דובר צה''ל,באדיבות המשפחה)
אברה מנגיסטו, אורון שאול, הדר גולדין (צילום: דובר צה''ל,באדיבות המשפחה)

כפי שפרסם כתבתנו טל לב רם, בצמרת המדינית בישראל מממשיכים בדיונים, העוסקים במהותם במתווה לעסקת שבויים ונעדרים. בחודשים האחרונים התקיימו דיונים רבים בנושא הזה, שבוחנים את האפשרות להתקדמות ישראלית המבוססת על גיבוש חבילה הומניטרית רחבה לעזה בביצוע מחוות נוספות.

בשבוע שעבר הביע ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אופטימיות ביחס לעסקה אפשרית. בראיון לטלוויזיה הקטארית אמר הנייה כי "אם מנהיגי ישראל רציניים - אנחנו מוכנים להגיע לעסקה כדי לשחרר את אסירינו. כמה צדדים ומתווכים יצרו קשר עם חמאס ובדקו מולנו את האפשרויות שנהיה מוכנים להסכים אליהן. הצגנו להם מה עשוי להיות המפתח האמיתי לסוגיה הזאת". עם זאת, הוא הדגיש כי "הקרב עם כוחות הכיבוש נמשך. יש לנו יש ארבעה אסירים, חיילים ישראלים, ואנחנו מוכנים למשא ומתן לא ישיר".