מגעים מתקדמים בכנסת לאיחוד סיעות בין כחול לבן לעבודה: ח"כ איציק שמולי ממפלגת העבודה אמר היום (חמישי) כי ייתכן ויתקיים איחוד בין הסיעות אך סייג ואמר כי "לא מדובר על איחוד מפלגות, אלא על מסגרת משותפת שבה יפעלו שתי הסיעות: כחול לבן והעבודה. המשא ומתן מתקדם אך יש עוד כמה דברים לסגור". 

דבריו של שמולי מגיעים בהמשך לציוץ שכתב יושב ראש מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ אתמול, בו מסר כי מפלגתו תצטרף לממשלה: "מצטרפים לממשלת אחדות שוויונית, מפלגת העבודה חוזרת למנהיגות הלאומית. החלטנו להצטרף לממשלת אחדות שוויונית עם רוטציה ובעוד שנה וחצי אנו נהיה שותפים לכניסתו של בני גנץ לתפקיד ראש הממשלה ה-13 של מדינת ישראל. כי כמו שאמרנו - אצלנו בני אדם לפני הכל".

כמו כן, הם מתכתבים גם עם ההודעה שפרסמו ב-6 באפריל כחול לבן והעבודה, בה נאמר כי "יו״ר כחול לבן ויו"ר הכנסת, רא"ל (במיל') ח״כ בני גנץ ויו״ר מפלגת העבודה, ח״כ עמיר פרץ החליטו הבוקר על דיאלוג להסדרת שיתוף הפעולה בין הסיעות ובין המפלגות. בשלב הראשון, יקבעו הכללים לעבודה המשותפת והמתואמת בתוך הכנסת מתוך כוונה לאיחוד בין הסיעות. בהמשך, יוקמו צוותים שיעבדו על שיתוף פעולה פוליטי והיערכות לקראת מערכות בחירות בעתיד. השניים החליטו, כי ח״כ אבי ניסנקורן וח״כ איציק שמולי יפעלו במשותף לקידום נושאים אלה".

כזכור, שתי המפלגות עמדו בפני תהפוכות בהליכי המשא ומתן האחרונים להקמת ממשלה. במרץ, פורקה סיעת כחול לבן, לאחר שיו"ר הסיעה, גנץ הודיע כי הוא מוכן להיכנס לממשלת אחדות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במחיר פירוק המפלגה בראש הוא עומד. התנגדותם של חברי המפלגה, משה (בוגי) יעלון ויאיר לפיד תרמה לתהליך. 

ח''כ עמיר פרץ במליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
ח''כ עמיר פרץ במליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

כמו כן, גם מפלגת העבודה ספגה לא מעט תהפוכות ומהלומות כאשר בחודש שעבר הגישה יו"ר גשר, ח"כ אורלי לוי אבקסיס, ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בקשה לפיצול גשר מסיעת העבודה-גשר-מרצ, זאת על מנת שהדבר יהיה על סדר יומה של ועדת הכנסת בעת כינוסה.

פעולה זו הגיעה לאחר שכתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי לא תתמוך בממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות: לנוכח ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות, כאשר לנגד עינינו מופרים נורמות ועקרונות בסיסיים, ברצוני להבהיר מספר דברים". הדבר עורר עליה ביקורת רבה מצד חברי מפלגת העבודה ומרצ, בטענה כי הפרה את התחייבותה לבוחרים מלפני הבחירות.