כת הזוועות בירושלים: פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבירה כתב אישום נגד אהרון רמתי, בגין עבירות החזקה בתנאי עבדות, שיבושי הליכי משפט ותקיפת קטין בידי אחראי. הפרקליטות הורתה על מעצרו על לתום ההליכים. 

על פי כתב האישום, רמתי החל לאסוף סביבו נשים צעירות החל משנת 2008, רובן חוזרות בתשובה או מגיעות מרקע משפחתי של חזרה בתשובה, אותן איגד תחת מסגרת שהקים בשכונת שערי חסד בעיר, אותה כינה "סמינר באר מרים". החל משנת 2009, פעל הסמינר והנשים התגוררו בו ושמעו שיעורים בנושא דת ורוח מפיו של רמתי מידי יום. במבנה שהו, נכון לעת המעצר מוקדם יותר השנה, כ-50 נשים, בתנאי צפיפות קשים ובתחזוקה ירודה מאד של המבנה. 

בנוסף צוין כי באמצעות אותן דרשות ושיעורי דת, גרם רמתי לנשים להאמין בקדושתו ובכך השפיע על מחשבתן ותודעתן, תוך דרישה כי יבטלו את רצונותיהן האישיים, לרבות ניתוק קשרי משפחה באופן מוחלט, זאת, לטענתו, כדי שיוכלו לקחת חלק במשנתו הרוחנית.

עוד נכתב כי חיי הנשים בסמינר נוהלו על ידי מנהל הכת באופן מוחלט, כמו גם הוצאותיהן הכספיות ושגרת חייהן היומיומית. בנוסף, צוין כי כי במספר הזדמנויות, העביר רמתי מסר לפיו ניתן להשתמש בענישה פיזית בעת חינוך הילדים, לרבות הכנסת סחוג לפיהם, עונש שהונהג בתחומי הסמינר כמה וכמה פעמים. 

אהרון רמתי, מנהיג הכת בירושלים  (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אהרון רמתי, מנהיג הכת בירושלים (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

אישום נוסף מיוחס לשיבוש הליכי משפט, לפיו מנהל הכת ידע על פשיטה צפויה של המשטרה על הסמינר, ועל כן הורה על הוצאת דיירות קטינות מהמבנה מבעוד מועד. הוא שלח אותן למקום אחר, שם המתינו עד תום הפשיטה. כמו כן, הורה במקביל על החבאת מידע ומחיקתו, על מנת להכשיל חקירה פלילית והליכים משפטיים נגדו בעתיד. 

כזכור, רמתי, בשנות ה-60 לחייו, נעצר בתחילת השנה בעקבות דיווחים שהגיעו לידי יחידת ההונאה ופשיעה כלכלית של מחוז ירושלים, מהם עלה חשד לקיומה של קהילה בשכונה בעיר, הפועלת במעטה של סמינר נשים, החיות יחד עם ילדיהם בדוחק וצפיפות במתחמי המגורים. עדותן של ארבע נשים ששהו במקום בו הופעלה הכת למשך זמן ארוך, אך החליטו לעזוב, הייתה העילה המרכזית למעצרו.