מספר ערים בישראל החליטו שלא להשתמש השנה בזיקוקים במהלך חגיגות יום העצמאות השנה, זאת למרות החלטת הממשלה לאפשר זאת, ולהשתמש לשם כך בתקציבי המופעם. אחת הערים שהודיעו כי לא יבצעו זאת היא ראשון לציון, שעירייתה הודיעה על כך היום (חמישי). ראש העירייה, רז קינסטליך, החליט להשתמש בתקציב הזיקוקים לרכישת מחשבים והשאלתם למשפחות נזקקות.

באופן דומה, גם בעיריית חיפה החליטו לקיים את החגיגות ללא זיקוקים, והסבירו כי תקציב הזיקוקים יוסב להגדלת הסיוע הכספי לניצולי השואה בחיפה. ראש העיר, עינת קלוש, הודיעה כי "גם בחיפה לא יהיו זיקוקים השנה, ויחד עם זאת אירועי יום העצמאות יהיו מיוחדים ומרגשים, תחת הנסיבות. ימים אלה שינו לכולנו את סדרי העדיפויות. הסכום שהוקצה לזיקוקים השנה, והוא לא סכום קטן בגלל המבנה הפיסי של העיר, יוקדש לניצולי שואה. לפני מספר שנים הם פנו אלי וביקשו מקום. מעון. הם רוצים להיפגש, לקיים אירועים, טקסים, ונמאס להם להתחנן. הם רוצים לנהל את הזמן והצרכים שלהם, בכוחות עצמם. היום הודעתי על הנעת הפרויקט. תקציב הזיקוקים יוקדש להם, ויעלה כבר בועדת הכספים הקרובה".

עיר נוספת בה יוותרו על המסורת ולא השתמשו בזיקוקי דינור, היא באר שבע. ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', אמר כי "זה לא הזמן לחגיגות ראוותניות, אז השנה לא יהיו זיקוקים ולא משאיות שחולפות ברחובות, כי אנחנו בתקופת חירום". גם ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי, יצא עם הודעה דומה ואמר כי "בחנו, שקלנו והחלטנו כי למרות שהמשטרה מאשרת ומשרד התרבות מבקש מהרשויות המקומיות לקיים בכל עיר מופע זיקוקים אחיד בשעה 22:00  לא נוציא השנה כספים בערב העצמאות על זיקוקים, ולא על מופע לייזר".

רוביק דנילוביץ'. צלם: הדס פרוש , פלאש 90
רוביק דנילוביץ'. צלם: הדס פרוש , פלאש 90

גם רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, הודיע על הצעוד, ואמר כי ״בחנו, שקלנו, וגם אם המשטרה תאשר לבסוף, גבעתיים לא תוציא השנה כספים בערב העצמאות על זיקוקים/מופע לייזר. בעת הזו הכסף יידרש למימון פטורים והנחות מארנונה , להמשך טיפול ועזרה לקשישים ושורדי שואה, לעזרה לחינוך המיוחד ולעוד לא מעט נושאים שנזדקק לחזקם בתקופה הקרובה״.

גם בעיריות הוד השרון ורמת גן הודיעו כי לא יקיימו מופעי זיקוקים ביום העצמאות, למרות החלטת הממשלה לאפשר את הנוהג. ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, אמר כי "מדובר בפיתוי מיותר, נכון יהיה לוותר עליו". ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, אף הזהיר כי "זו סכנה להתקהלויות".

לעומת זאת, בבירה ירושלים הודיעו כי יהיו זיקוקי דינור בכל שכונות העיר, בכפוף לאישור המשטרה. ראש העירייה, משה ליאון, אמר כי "השנה נחגוג יום עצמאות שמח במיוחד, מושקע במיוחד ויצירתי במיוחד. בזמן הייחודי הזה, של מעבר מזכרון חללנו לחגיגות עצמאותנו, הרכבנו תוכנית מיוחדת - במות הבידור יגיעו לשכונות עד הבית, האמנים ישמחו אותנו, ומגוון האירועים שיהיו ללא קהל יועברו ישירות אלינו למסכים״.

גם בעיר נוף הגליל הודיעו כי יהיה ניתן לצפות בזיקוקי דינור. ראש העירייה, רונן פלוט, אמר כי "זה המעט שאפשר לעשות על מנת לשמח את  התושבים  בחג, לאחר שנלקחו מהם כל שאר החגיגות והם כלואים בבתיהם מזה למעלה מחודש".