אמש שידרה "רשת 13" תוכניתם של של אורלי וגיא ב"רשת 13", שהציגה ריאיון ראשון עם הצעירה הבריטית מפרשת איה נאפה שעוררה סערה בקיץ האחרון. אורלי וילנאי התראיינה היום (חמישי) ב-103FM וסיפרה על התחקיר: "הגענו לשם נקיים לגמרי, והתחלנו לבדוק ולחקור, בהתחלה הם מאוד לא רצו להכיר ישראלים ולקח הרבה זמן לרכוש את אמונם".

וילנאי, וציינה כי אחרי שהצעירה ראתה את הסרט הראשון אותו וילנאי וגיא מרוז עשו על הפרשה, היא אמרה להם 'תודה', וכך התחיל להיבנה האמון.

"העוול שנעשה פה צועק ונוראי", אמרה וילנאי. "אני לא רואה בזה אייטם, אנחנו הגענו לאיה נאפה ביום שהכל התהפך, כשהמשטרה החליטה שהיא שיקרה. פגשנו את המשפחה ובהתחלה הם מאוד לא רצו לדבר עם ישראלים".

"היא מספרת על אונס חד משמעי שבוצע בה", הוסיפה העיתונאית. "היא מספרת שהיה רומן של קיץ בינה לבין הכדורגלן, הכוכב המרכזי של הפרשה, בחור מרשים וכריזמטי. הוא הגיע כתייר והיא כתיירת, והיה רומן של קיץ. בהתחלה הוא הביא חבר שלו, והיא לא רצתה, ואז הוא ראה אותה עם חברים בריטים שלה ונורא התעצבן, אז הוא קרא לה למלון, ואז הוא קרא לכל החברים שלו. בהמשך התברר שהכל היה מתוכנן והם אמרו 'נעשה עליה אורגיה'. הם ממש תכננו את האירוע".

"היא מתארת בצורה גרפית קשה איך הוא יושב לה על הכתפיים ומחזיק אותה שהיא לא יכולה לנשום ולדבר. היא מתעלפת ולא יכולה לראות מי וכמה, אחר כך מצליחה לברוח. יושבת בחורה צעירה, מכרסמת את עצמה עד זוב דם. כאילו העולם שותק. הכריחו אותה לחתום על מסך שהיא שיקרה, והילדים חזרו לכאן גיבורים".

מרשת נמסר בתגובה: ״כחברת טלוויזיה, רשת לא מפעילה אג'נדה כזו או אחרת ואינה משמשת כבית משפט, שקיים בדיוק עבור דברים אלה. רשת מוצאת לנכון לשדר את התחקירים החשובים ביותר, לצד הבאת מוזיקה ושמחה לעם ישראל, בטח ובטח במצב הנוכחי. כך עושות כל חברות הטלוויזיה הישראליות כמו גם תחנות הרדיו״