יום העצמאות הולך ומתקרב, ועמו גם ההכנה המסורתית של העיריות השונות לערב יום העצמאות, שנחשב לאחד האירועים התרבותיים המובילים של השנה ומלווה בדרך כלל בתחרות בין עיר לעיר על קיום המסיבה הכי מושקעת בהשתתפות האומנים הכי גדולים.

השנה, בשל הקורונה והסגר, נאלצו העיריות למצוא פתרונות מקוריים ודלי תקציב כדי לספק לתושביהן את השמחה השנתית ולנסות ולהפיץ נקודות אור בימים לא פשוטים לעם ישראל ולעולם כולו.

עיריית תל אביב שומרת על מסורת זיקוקי הדינור שישוגרו מתשעה מוקדים שונים ברחבי העיר. כן היא מארגנת הופעות של להקות שיופיעו על גבי משאית בארבעה אזורים בעיר ויבצעו משירי ארץ ישראל. בד בבד תתקיים בגג בניין העירייה מסיבה וירטואלית באמצעות זום ולייב פייסבוק עם די.ג'יי איתי גלו וראיון עם הבמאי אבי נשר שיעובר בשידור חי בדף הפייסבוק של "דיגיתל".

עיריית רעננה הודיעה כי השנה לא תקיים מופעי זיקוקי דינור בעיר כדי לחסוך כספים ולהפנותם לסיוע לקשישים, לנזקקים ולעסקים שקורסים.
עיריית כפר סבא חשבה על רעיון מקורי יותר, וחלי סממה, מנהלת מערך ההסברה של עיריית כפר סבא מסבירה: "אנחנו משתדלים כמה שפחות להוציא תקציבי עתק, אנחנו במצב כלכלי כזה שאנחנו מעדיפים לעשות את החגיגות בצורה מצומצמת אך מקורית ומהנה לא פחות. בערב העצמאות יתקיים בשלושה מוקדים בעיר מופע לייזרים מרהיב שמשלב אור ומוזיקה ואנשים יוכלו לראותו מהמרפסות. כן ייסעו ארבעה רכבים מוזיקליים שעל גגם יהיו שתי בובות ענק של עדן בן זקן ויהונתן מרגי שיזוזו וישירו את שיריהם".

נטע ברזילי, חגיגות יום העצמאות (צילום: הדס פרוש, פלאש 90,הדמייה: bigstockphoto.com)
נטע ברזילי, חגיגות יום העצמאות (צילום: הדס פרוש, פלאש 90,הדמייה: bigstockphoto.com)

בעיריית פתח תקווה תכננו להזמין אומנים להופיע על משאיות ולעבור משכונה לשכונה, אך אמש פרסם רמי גרינברג, ראש העירייה, פוסט בפייסבוק ובו כתב: "קיבלתי פניות מתושבים המבקשים לצמצם את אירועי יום העצמאות לאור העובדה כי אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר הדורש מאיתנו להיערך בצורה כלכלית אחרת. אני מוצא לנכון לצמצם את אירועי החג ולאפשר את קיום המשאיות המוזיקליות ללא האומנים שתוכננו".

עיריית חיפה בחרה להזמין תקליטנים מקומיים שיישבו במשאיות שיעברו בין שכונה לשכונה. בד בבד הוציאה העירייה "קול קורא" לאומנים מקומיים להירשם ולהופיע על במה מיוחדת שתוקם על גג בניין העירייה, במופע שיועבר בשידור חי בפייסבוק העירוני.

בדומה לעיריית תל אביב, גם עיריית רחובות מתכננת שאומנים וזמרים מקומיים יופיעו על גבי משאיות מוזיקליות וכן הופעות של תקליטנים ורייב עצמאות, שישודר לייב בעמוד "עירונוער" בפייסבוק, בהשתתפות די.ג'יי סמיילי, די.ג'יי שלוס ודי.ג'יי אפגרייד. לצד זיקוקי דינור שישוגרו ברחבי העיר.