הרב אברהם ישעיהו הבר, יו"ר ארגון "מתנת חיים", הלך לעולמו אתמול בלילה לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. הרב אושפז בבית החולים הדסה עין כרם לפני 11 ימים במצב קשה לאחר שחלה הידרדרות במצבו, כשהוא מתקשה לנשום בכוחות עצמו ונזקק כל העת לתמיכה של חמצן. הרב, מושתל כליה, חובר למכונת הנשמה והורדם ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי. הלוויתו נערכה במהלך הלילה בהר המנוחות בירושלים.

מבית החולים נמסר כי "צוות בית החולים כולו עשה כל שניתן לאורך הטיפול ברב הבר. מומחי היחידה לטיפול נמרץ כללי ופנימי ורפואה פנימית, כמו גם מומחי נפרולוגיה אשר עקבו אחר מצבו כמושתל כליה, טיפלו בו יום וליל. הנהלת בית החולים הייתה בקשר עם משפחתו ועדכנה אותה כל העת באשר להתקדמות המחלה. לצערנו, מצבו של הרב היה קשה ומחלת הקורונה וסיבוכיה הכריעו אותו. רופאי היחידה לטיפול נמרץ נאלצו לקבוע את מותו לאחר מאמצי החייאה ממושכים". 

עוד נמסר, כי "הרב הבר, יו״ר ארגון מתנת חיים ומי שהקים בעצמו את המפעל החשוב שהציל מאות אנשים, היה ידיד אמת וקרוב של הדסה לאורך השנים. פועלו לחיבור בין חולי כליה לבין תורמים אלטרואיסטים היה מן הבולטים בעידוד תרומת איברים מן החי, ובהדסה בוצעו ניתוחים רבים שהצילו חיי אדם בזכותו. הוא נגע בלבבות של כולנו, בצניעות ובאישיות יוצאת דופן, בחוכמתו ובאהבת האדם שהייתה לסמל - הן של האיש הפרטי, והן של הארגון בראשו עמד".

תורמי הכליה מהשנה האחרונה. pic.twitter.com/pOKFzuRLJ4

— ישעיהו הבר מתנת חיים (@hebery65) January 26, 2020

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפטירתו של הרב הבר: "אני מבקש להביע צער עמוק על פטירתו של הרב ישעיהו הבר, המייסד והמנהל של עמותת 'מתנת חיים' שמסייעת לחולים הזקוקים להשתלת כליה. הרב הבר עצמו עבר השתלת כליה, והוא הטמיע בקרב הציבור הרחב את המודעות לחשיבות התרומה. בד בבד הוא פעל לחבר בין התורמים לנתרמים, וליווה את התהליך לכל אורכו. בזכותו זכו מאות אנשים בישראל לחיים חדשים".

עוד אמר רה"מ, כי "הרב הבר היה מופת של אנושיות, חסד וערבות הדדית. כולנו קיווינו שיחלים מן הקורונה, אך לדאבון לבנו הוא הלך הערב לעולמו. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו".

יו"ר הכנסת, חה"כ בני גנץ: "כל כך הרבה חסד וסולידריות הפיץ הרב ישעיהו הבר ז״ל. בשליחותו מעוררת ההשראה קידם תרומת איברים לחולים ואת ערך הרעות בחברה הישראלית. ההורים, הילדים, האחים והאחיות שחבים את חיי יקיריהם, וכולנו, שהתרשמנו מעוצמת הנתינה שלו לקהילה, כואבים הלילה את פטירתו מנגיף הקורונה. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון נפתלי בנט אמר בתגובה למותו של הרב: "הרב ישעיהו הבר, מלאך של חיים, הלך לעולמו. אך בזכותו ימשיכו לחיות אנשים רבים. יהודי טוב עם מסירות מוחלטת. יהי זכרו ברוך".

חה"כ חילי טרופר שתרם כליה לאחרונה, אמר כי "מדינת ישראל איבדה היום את אחד מגיבוריה. הרב ישעיהו הבר שנפטר הציל במפעל חייו את חייהם של מאות ישראלים. במסירות אין קץ, בצניעות יוצאת דופן ובאהבת אדם שקשה למצוא, הוא הקדיש את חייו כדי להציל את חייהם של בני אדם. רבים חייבים לו את חייהם והחברה הישראלית חייבת לו את היותה מעט טובה ואנושית יותר בזכות מפעל חייו. תנחומים כנים למשפחתו. בתקווה שנדע להמשיך בדרכו מלאת החסד".

הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו שליט"א אמר כי "הרב הבר ז״ל היה איש אוהב אדם, שבצניעות נדירה הציל למעלה מ-800 משפחות. גדולה האבדה לדור כולו, ומי ייתן ומלאכי הרחמים אליהם הצטרף יסירו המגיפה והצער מעלינו".