בעשרות פרברים שמחוץ לפריז משתוללות מהומות זה חמישה ימים, מאז שניידת משטרה פגעה ברוכב אופנוע, שנחשד כי הפר את הסגר שהוטל בשל הקורונה, וגרמה לשבר ברגלו. הנפגע פנה ממיטת חוליו לאזרחים וביקש להפסיק את המהומות, אך הן נמשכו גם אתמול.
בשיא המהומות שרפו מתפרעים את חדרי ההנהלה וארבעה חדרי כיתות בבית ספר יסודי בפרבר ז'נבייה. שוטרים הותקפו בבקבוקי תבערה וזיקוקים, מכוניות הועלו באש ומתקנים ציבוריים ניזוקו קשות. רוב המתפרעים הם בני נוער. 

במועצות המקומיות טוענים כי הסיבות למהומות הן מחסור בציוד מיגון מפני המגיפה ושעמום של תלמידים שאינם לומדים. יש הטוענים כי סוחרי הסמים, שמתקשים "להתפרנס" בגלל הסגר, מעודדים את המתפרעים. צרפת מתקשה לספק את הציוד הנדרש לאזרחיה, אבל מפגינה רוחב לב כלפי איראן, ושגרירה בטהרן פיליפ טיאבו השתתף בטקס מסירת משלוח סיוע לאיראן, הכולל ערכות בדיקה, שיש בהן מחסור חמור בצרפת, בגדי הגנה לאנשי רפואה ועוד. צרפת תשגר גם משלחת רפואית לסייע לעמיתים האיראנים. סיוע נוסף מצרפת, בריטניה וגרמניה, יועבר לאיראן באמצעות ארגון הבריאות העולמי.

קורונה בגרמניה (צילום: רויטרס)
קורונה בגרמניה (צילום: רויטרס)

מספר המתים מהנגיף בצרפת הגיע אתמול ל־21,340, ומהם 544 ביממה האחרונה. נמשכת הירידה במספר המאושפזים. בבריטניה הגיע אתמול מספר הקורבנות ל־18,500, והרשויות מתכוונות לבדוק 300 אלף בני אדם, כדי לברר את שיעור הנדבקים וכמה מתוכם פיתחו נוגדנים לנגיף כתוצאה מהחשיפה אליו. זאת כדי לסייע לממשלה לתכנן אסטרטגיית היציאה מהמשבר.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הזהירה אתמול כי על אף פתיחה ראשונית של החנויות השבוע, המשבר עדיין רחוק מסופו. "אנחנו על קרח דק", אמרה בפרלמנט בברלין, "ונחיה עם הנגיף הזה עוד זמן רב".