במשמר הגבול פרסמו היום (שישי) את ממצאי תחקיר פיגוע הדריסה והדקירה באזור מעלה אדומים השבוע. בתחקיר נכתב כי רש"ט ב', אשר נדרס בידי הרכב הפוגע ונפצע, פעל באופן שהוגדר כ"ראוי להערכה כמצופה מלוחם במשמר הגבול".

"לאחר שנפצע מהדריסה הצליח רש"ט ב' לקום על רגליו, להתעמת בכפות ידיו עם המחבל, עימות במהלכו נפלה המחסנית שהייתה לו בנשק. רש"ט ב' הבין זאת לאחר שהצליח לדרוך את הנשק מבלי היכולת לבצע ירי. בשלב זה הוא קיבל החלטה להתרחק מהמחבל בכדי לאפשר לחבריו לבצע ירי לעבר המחבל", נכתב בתחקיר.

עוד נכתב כי "העובדה שרש"ט ב' הצליח לאחר הדריסה להתעשת מהר, להאבק במחבל ולדרוך את נשקו מעידה על תפקוד ראוי להערכה כמצופה מלוחם במשמר הגבול. במג"ב מוסיפים שגם המענה המהיר והממוקד של חבריו למחסום ניתן באופן מקצועי".

רש"ט ב' שנפצע בפיגוע התגייס למג"ב בנובמבר 2019, סיים טירונות והתייצב בפלוגה המבצעית באבו דיס לפני כחודש מאז לא יצא לביתו בגלל עוצר היציאות שהוכרז במג"ב לנוכח התפשטות נגיף הקורונה. אתמול היה מתוכנן הלוחם לצאת הביתה. אתמול הוא הגיע לבסיס בו הוא משרת לאחר ששוחרר מבית החולים שערי צדק, שם קיבלו את פניו מפקדיו וחבריו לפלוגה במחיאות כפיים.

כזכור, רש"ט ב' בן 20 נפצע ברביעי בבוקר באורח בינוני לאחר שנדרס ולאחר מכן נדקר על ידי מחבל במחסום הקיוסק. כוחות הביטחון ביצעו ירי בתגובה ונטרלו את המחבל, כאשר במקביל כוחות ההצלה העניקו ללוחם טיפול ראשוני בזירה, כשהוא בהכרה, ופינו אותו לבית החולים "שערי צדק".