מנפצים את המיתוס: ארגון הבריאות העולמי הודיע היום (שבת) כי הסברה הרווחת לפיה אנשים שהחלימו מקורונה חסינים מפני הידבקות נוספת אינה נכונה. "נכון לעכשיו, אין שום הוכחה לכך שלאנשים שהחלימו מקורונה יש בדמם נוגדנים חסינים מפני הידבקות נוספת", נכתב בהודעה שפרסם הארגון, שהזהיר כי ההנחה המוטעית עלולה להגביר את התפשטותו של הנגיף בעולם.

מוקדם יותר דיווחה אוניברסיטת ג'ונס הופקינס כי 1,258 חולי קורונה מתו ביממה האחרונה בארצות הברית - כמעט 2,000 מתים פחות מהיממה הקודמת, והוסיפה כי מדובר במספר הנמוך ביותר של מתים בשלושה שבועות האחרונים. עוד דווח, כי בניו יורק, מוקד התפרצות המגיפה בארה"ב, גם נרשמה ירידה בשיעור התמותה היומי, לאחר שכ-422 בני אדם מתו ביממה האחרונה.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע הבוקר בחשבון הטוויטר שלו כי ארצו תשלח מכונות הנשמה לאינדונזיה, אקוודור ואל סלבדור, כדי לסייע בטיפול בחולי הקורונה בהן. טראמפ ציין כי הוא שוחח עם מנהיגי המדינות ושיבח את שיתוף הפעולה עמן: "אל סלבדור עבדה איתנו מצוין בנושא ההגירה והגבול הדרומי".

קורונה בארה''ב (צילום:  REUTERS/Andrew Kelly)
קורונה בארה''ב (צילום: REUTERS/Andrew Kelly)

בתוך כך דיווחה התקשורת היפנית על 57 בני אדם שנדבקו בנגיף הקורונה על ספינת התענוגות קוסטה אטלנטיקה האיטלקית, העוגנת בחופי יפן. 

המרכז לטיפול בנגיף הקורונה בתאילנד הודיע כי מספר החולים במדינה עלה ל-2,907, לאחר ש-53 בני אדם נוספים אובחנו ביממה האחרונה. מניין המתים במדינה עומד כעת על 51.

קורונה בסין (צילום: רויטרס)
קורונה בסין (צילום: רויטרס)

מוקדם יותר דיווחו הרשויות בסין כי ביממה האחרונה לא נרשמו מקרי מוות חדשים כתוצאה מהנגיף, אך אובחנו 12 מקרים חדשים של הידבקות. עוד דווח, כי מדובר בעלייה של שישה חולים מהיממה הקודמת. בסין, מוקד התפרצות הנגיף, מתו עד כה 4,632 בני אדם וכ-82,816 נדבקו.

קורונה - שאלות ותשובות