קורונה בעולם: ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון צפוי לחזור היום (שני) לעבודה במשרה מלאה, לאחר שבמהלך הלילה דווח כי שב למעונו בדאונינג 10, לאחר שלושה שבועות שבמהלכם התאושש מנגיף הקורונה. שר החוץ הבריטי דומיניק ראב, ממלא מקום ראש הממשלה, הוסיף כי ג'ונסון נמצא ב"מצב רוח טוב".

בינתיים ג'ונסון מתמודד עם לחץ גובר להסביר כיצד הממשלה מתכוונת להתחיל להקל בהגבלות, תוך התגברות מורת הרוח מהנזק הכלכלי שנגרם כתוצאה מהסגר, עם עלייה במניין הקורבנות בממלכה ליותר מ־20,500 בני אדם. דיווחים שהתקבלו מכלי תקשורת בממלכה במהלך הלילה מסרו כי ראש הממשלה צפוי להכריז על ההקלות לפני ה-7 במאי - המועד המתוכנן לבחינת המשך ההגבלות.

בוריס ג׳ונסון. צילום: רויטרס
בוריס ג׳ונסון. צילום: רויטרס

אמש, קולות של ילדים נשמעו סוף סוף ברחובות ברחבי ספרד, כאשר הממשלה התירה לילדים עד גיל 13 לצאת מבתיהם לראשונה מאז החל הסגר לפני שישה שבועות. ראש הממשלה פדרו סנצ'ס הבטיח כי אם הירידה בתחלואה תימשך, צפויות הקלות נוספות בשבוע הבא.
הילדים יוכלו לצאת להתאווררות של שעה ביום ולמרחק של קילומטר מהבית בין תשע בבוקר לתשע בערב.

אתמול ירד מספר הקורבנות היומי בספרד לפחות מ־300 בפעם הראשונה זה יותר מחודש וחצי. ראש הממשלה הבהיר כי אם המגמה תימשך, החל מהשבת הקרובה אפשר יהיה לצאת לפעילות ספורטיבית.

גם באיטליה נערכים להקלות נרחבות יותר. ראש הממשלה ג'וזפה קונטה אמר אתמול כי מפעלי הייצור צפויים לחדש את עבודתם ביום שני הבא. הוא ציין כי בתי הספר לא ייפתחו לפני ספטמבר וכי הלמידה מרחוק מתנהלת ללא בעיות.

אם ובנותיה באי גרנד קנריה, השייך לספרד. צילום: רויטרס
אם ובנותיה באי גרנד קנריה, השייך לספרד. צילום: רויטרס

ראש ממשלת צרפת אדוארד פיליפ ימסור מחר, לאחר דחיות רבות, הודעה בפרלמנט על תוכנית היציאה מהסגר המתוכננת ל־11 במאי. הוויכוח המרכזי הוא על הכוונה לפתוח את בתי הספר, כשרוב ההורים הודיעו שלא ישלחו את ילדיהם. הוועדה המדעית המייעצת לממשלה מתנגדת, אבל הממשלה, שחוששת ממשבר חברתי חמור, מעוניינת בחזרה זו בעיקר עבור משפחות במצוקה, כדי לאפשר להורים לצאת לעבודה ולמנוע התפרעויות של בני הנוער באזורים הקשים.

בעיה נוספת במדינה היא השאלה האם הממשלה תעמוד בהתחייבותה לספק מסיכות לכל דורש, במיוחד לצורך השימוש בתחבורה הציבורית. בינתיים התפתח שוק שחור במסיכות. ברובע מונמרטר ביטאו תושבים את מחאתם נגד הסגר בריקודי רחוב לצלילי השיר של דלידה "תנו לי לרקוד".

במקביל, הרשויות בסין דיווחו במהלך הלילה כי אותרו שלושה מקרי הדבקות בלבד במדינה בה החלה התפרצות המגיפה, שהעלו את מניין החולים שם ל-82,830. מניין המתים במעצמה עומד על 4,633.

אמש דווח כי בעיר ווהאן, מקור התפרצות המגיפה, לא נותרו יותר מאושפזים בבתי החולים וכי החולים האחרונים שהיו במצב קשה "החלימו". לפי ועדת הבריאות הלאומית, יש כעת בווהאן 12 מקרים מאומתים בלבד של נגיף הקורונה ולא נמסר על מקרים חדשים.

בהכנת הכתבה השתתפו: חיים איסרוביץ, גלי סגל וגדעון קוץ (פריז).