הטלוויזיה הסורית דיווחה הבוקר (שני) כי שלושה אזרחים, בהם ילד, וכן ארבעה אנשי מיליציות פרו-איראניות, נהרגו ועוד ארבעה נפצעו, כתוצאה מנפילת רסיסי הטילים ששיגרה ישראל על בתי תושבים בפרברי דמשק. מרכז המעקב הסורי מסר מוקדם יותר: "התקיפות כוונות לאזור דרום ודרום מערב דמשק, אזורים שהם מוקדים של המיליציות הפרו איראניות וחיזבאללה. לא ידוע על נפגעים בשורותיהם".

מערכות ההגנה האווירית של סוריה הופעלו הלילה בעקבות תקיפת טילים של ״גורמים עוינים״ מעל הבירה דמשק - כך דווח בסוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה, סאנא. לפי פרטי הדיווח, סוכנות הידיעות המרכזית במדינה ייחסה את התקיפה לחיל האוויר הישראלי והוסיפה כי היא בוצעה מכיוון הגבול הדרומי של סוריה. לפני כן, נמסרו דיווחים ערביים על פעילות צבאית ישראלית בדרום לבנון.

תקיפה בסוריה (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בסוריה (צילום: רשתות ערביות)

כזכור, ביום שלישי שעבר, נמסר על פי דיווחים שונים בסוכנויות ידיעות ערביות, כי מערכות ההגנה האווירית בסוריה הופעלו בעקבות תקיפה ״ישראלית עויינת״ בשמי העיר תדמור שבמחוז חומס במדינה.

התקיפה בסוריה שיוחסה לישראל  (צילום: רשתות ערביות)
התקיפה בסוריה שיוחסה לישראל (צילום: רשתות ערביות)

זאת בדומה לאירוע שהתרחש לפני כחודש, כשמערכות ההגנה האוויריות הגיבו לתקחפה מכיוון העיר חומס שבסוריה, סמוך לשדה התעופה הצבאי שעיראת על פי דיווח בתקשורת הערבית ובסוכנות הידיעות סאנ״א. בנוסף, דווח על תקיפה בבירה דמשק. באותה תקיפה, דווח על ידי ערוץ אל-מיאדין הלבנוני כי יעד הטילים היה מספר בסיסים צבאיים הנמצאים ממזרח לחומס.