ימים קשים עוברים על בעלי עסקי המסעדנות וחיי הלילה. אולי הקורונה מתחילה להתפוגג (ואולי לא) אבל את הנזק האמיתי נראה רק אחרי שנחזור לשגרה, שטיבה לפי שעה אינו ידוע. רק אז נגלה כמה עסקים שרדו וכמה מהם לא יכולים להרשות לעצמם לפתוח את הדלתות בגלל הנזקים הגבוהים שהצטברו. בתוך כך מתגנב ללב החשש שכמה מקומות אלמותיים, מוסדות קולינריים, אלכוהוליים ותרבותיים יאבדו.

אחת התופעות שמצביעות הן על עומק המשבר, אך גם על התקווה שבצידו, היא פנייתם של כמה מוסדות של ממש לפלטפורמות של 'גיוס המונים', אופציה שאם בעבר הייתה שמורה בעיקר להמצאות טכנולוגיות ורעיונות בני מימוש שדרשו רק ממון, עכשיו היא האור בקצה המנהרה לאותם עסקים קטנים שטיפחו במשך השנים לקוחות נאמנים שיעשו הרבה כדי לעזור לבית שלהם להישאר פתוח, ולהחזיר לו על מה שהעניק להם במשך השנים.

צרפנו רשימה קטנה של עסקים שהרימו את הכפפה והרימו קמפיין לגיוס המונים (אתם מוזמנים להציע לנו עוד), חלקם קרובים ליעד, חלקם רק במחצית הדרך. אז  בהנחה שהתחום יקר לליבכם, אתם מוזמנים להפיץ את השמועה ובואו נעניק בחזרה ושנחזור לשגרה מהר.

"חברים יקרים, לראשונה ב- 27 שנות קיומו, המנזר, "המתנ"ס" של כולנו, ניצב בפני סכנת סגירה. כדי שנוכל להרים את התריס ביום שיתאפשר לנו, לחזור למזוג בירה טרייה ואלכוהול במחיר שכונתי, להגיש לכם אוכל טוב ולהסתגל למציאות החדשה שעדיין לא ידוע איך תיראה, המנזר צריך אתכם, קהילת המקום, המשפחה הגדולה שתמיד מצאה כאן בית" . (מדבריו של ליאור הרגיל , הבעלים של המנזר).

המנזר
לראשונה מזה 27 שנה נאלץ המנזר האלמותי לסגור את דלתותיו עקב משבר הקורונה. אבל החזרה לא תהיה קלה ולכן הבעלים ליאור הרגיל, יוצא בפניה לעזרה בגיוס המונים, לכל הלקוחות הוותיקים ולאלו שעברו בשערי המקום כדי שהמנזר יוכל לחזור ובגדול.
במנזר יציעו לכם החל מדיל של 3 חצאי בירה+3 צ'ייסרים ב- 120שקלים, חולצה עם לודו ודרינק, דרך ארוחה מזרח אירופאית ב-7,500 שקלים ועד  ערב חברים של אלכוהול ואוכל ל-12 סועדים אצלכם בבית ואפילו מסלול ב-12,000 שקל לערב פרטי במנזר כולל אוכל ושתייה ל-45 אורחים.
לדף ההדסטארט

המנזר (צילום: פייסבוק)
המנזר (צילום: פייסבוק)

שישקו
החמארה הבלקנית הוותיקה, שידעה סופש"ים שמחים וצוהלים עם שולחנות עמוסים באנשים, צ'ייסרים וקבבים, מציעה ללקוחותיה הוותיקים לרכוש גיפט קארד עתידי כדי לנסות ולאושש ולו במעט את המצב. תוכלו לרכוש גיפט קארד ב-258 שקלים לבראנץ שיכורים המעולה שלהם (הזמנה זוגית), או בכל סכום שתרצו לפרגן.
לרכישה

ספייסהוס, הונלולו ודאבל סטנדרט
קבוצת הברים הכי צבעונית בעיר, הידועה באירוח השמח שלה ובווייב הסקסי, הייתה הראשונה להרים את כפפת גיוס ההמונים - ובהתאם לכך גם הצליחה להגיע ליעד, אחרי שגייסה את כל הלקוחות הקבועים שלה. זה לא מונע ממכם עדיין להנות מחלק מההטבות, כמו דרינקים מוזלים, קוקטיילים מבוקבקים, ערב חברים מטורף, גיפט קארד משתלם ממש ואפילו בראנץ טבעוני.
לדף ההדסטראט

הגסטרום
בר הקוקטיילים של יובל סופר ודן קרייצר ברחוב מקווה ישראל מהווה פינה לברמנים וחובבי קוקטיילים קלאסיים מאז שהוא נפתח. גם פה התאגדו הלקוחות הקבועים והצליחו (כמעט) להגיע ליעד הנדרש. אם תמהרו תוכלו להנות עדיין מקוקטיילים ב-35 שקלים, ערכת גי'ן טוניק שווה, בקבוקי אלכוהול ואפילו ערב של 30 חברים הכולל אלכוהול  ואוכל ללא הגבלה ב-5,000 שקלים בלבד!
לדף ההדסטארט

״גיוס המונים״ הוא צירוף מילים שישר מכניס אותי ללחץ. ״גיוס״ מזכיר לי מלחמה ו״המונים״ שולח אותי תמיד למחוזות הלינץ׳ והסקילה בכיכר העיר. אבל יוזמת ההדסטרט לשימור על הקפה הספרותי הירושלמי ״תמול שלשום״ היא בדיוק ההיפך מזה. (ממילותיו של אתגר קרת בפייסבוק שלו).

תמול שלשום הירושלמי
בית הקפה הירושלמי שחביב על שלל של אנשי רוח ותרבות, ממשיך בימים אלו לנסות ולגייס את הסכום הנדרש. אם תתרמו, הרי שכאשר ייפתח תוכלו להתפנק בערב שירה, ארוחה רומנטית זוגית, כרטיסיית קפה ואפילו סיור ירושלמי.
לדף ההדסטארט

תמול שלשום (צילום: פייסבוק)
תמול שלשום (צילום: פייסבוק)

בית אריאלה
מקום קטן ואינטימי שבעצם מייצג את הקהילה הלסבית, מקום בו אפשר לשתות בצורה שפויה -  לא ממש משנה מי את.
אריאלה מציעה מדרינקים במחיר מוזל ועד ערב שלם בחברתה.
לדף ההדסטארט

מונא
קבוצת מונא הירושלמית הכוללת גם את בר 51 הפופולארי בתל אביב יצאה גם היא בגיוס המונים (ולימים אלו גם עברה אותו) כדי להצליח ולתחזק את העובדים והמסעדות לימים הבאים אחרי הקורונה. בדף שלה תוכלו למצוא ארוחה זוגית, קינוח ל-10 אנשים עד הבית ואפילו יום התלמדות במטבח!
לדף ההדסטארט

בית המרזח ברמת ישי
בית המזרח ברמת ישי, שנחשב לאחד ממוקדי הבילוי בעמק יזרעאל, בזכות המוזיקה, ההופעות והפסטיבלים שהוא מפיק לצד הדרינקים, מצטרף גם הוא לרשימה במטרה לגייס 200,000 שקל ולמנוע את סגירתו. מה בתפריט ההדסטארט? הופעה זוגית ב-160 שקלים, דרינקים ועוד
לדף ההדסטארט

מסעדת אדום
המסעדה הוותיקה מספקת לירושלמים כסבר 20 שנה אוכל משובח, יינות ואווירה בייתית ומיוחדת שאסור לה להעלם.
בדף ההדסטארט שלה תוכלו לרכו שארוחה זוגית בהנחה משמעותית, טעימת יינות וראשונות, ארוחה עד הבית ועוד.
לדף ההדסטארט

עמירם
אחד הפאבים הפעילים הוותיקים בתל אביב פונה ללקוחותיו הקבועים, אך הוא נקט בשיטה קצת אחרת. במקום תרומה, מבקשים ב"עמירם" לשמר את הקשר עם הלקוחות באמצעות פרויקט של סרטוני וידיאו שנועדו להזכיר לכולם שמדובר, קודם כל, בחבורת אנשים שאוהבת מאוד זה את זה ושתשמח לחזור להתראות, ברגע שבו יאפשר המצב פתיחה מחודשת.