רות כהן בת ה-16 ממרכז שפירא, תלמידת אולפנת בהר"ן, זכתה היום (רביעי) בתואר כלת חידון התנ"ך העולמי, שהתקיים לראשונה ללא נוכחות קהל בצל מגפת הקורונה. מול כהן הגיע לשלב הגמר משה גלידאי מאלון שבות, תלמיד ישיבת מקור חיים. במקום השלישי זכה חיים נתן שילדס מארצות הברית, ואילו למקום הרביעי הגיעה מרים שרם ממקסיקו.

המתמודדים מחו"ל השתתפו בחידון מרחוק, חלקם באמצעות ניידות שידור ששידרו לארץ - וחלקם באמצעות "זום". החידון התקיים במעמד שר החינוך, הרב רפי פרץ, יו"ר הכנסת, בני גנץ, מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג וכלת פרס ישראל מרים פרץ.

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן בירך את סגן כלת חידון התנ"ך העולמי הטרי, משה גלידאי תושב אלון שבות שבגוש עציון ואמר:
"זכות גדולה נפלה בחלקנו שסגן כלת חידון התנ"ך העולמי הינו  מבית היוצר של גוש עציון, חבל ארץ של התנ"ך והמורשת. משה הפגין ידע רחב לאורך החידון  וכבש את העולם בידע העשיר והרחב שבא איתו מהבית. זוהי משימתינו וחובתנו היא להנחיל לילדנו את מורשת התנ"ך ואת אהבת התנ"ך לכל תלמידי ישראל. אשריך משה, אתה גאווה גדולה לגוש עציון ולמדינת ישראל".

שר החינוך, רפי פרץ, אמר בתחילת החידון: ״התנ"ך הוא הנכס התרבותי הגדול ביותר של מורשת ישראל ואמונתה. שורשיו קיימים ושזורים בנו בכל עת, עוד מראשית האנושות כולה. התנ"ך הוא היצירה המחברת בין כולנו, עם הנצח היהודי - ללא כל קשר למחלוקות הקיימות בחברה. הקניית ערכיו היא חשובה החשובה ביותר לעם היהודי, הוא הקנה לעולם ערכים מהותיים שבלעדיהם ספק אם היינו עם מיוחד שכזה. התנ"ך עוסק בעברו של עם ישראל ובייעודו. קירוב בני הנוער לתנ"ך, פסוקיו, רזיו ופרקיו הוא נדבך חשוב לחיזוק השורשים בארץ וחיבור למקורות. השנה לאור משבר הקורונה, נערך החידון במתכונת קצת שונה אך רוח התנ״ך, אוצרותיו ומטעמי תכולתו לא משתנים ולו לרגע אחד״.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב אמר: "חידון התנ"ך הוא אבן דרך בתהליך ערכי לחיבור יהדות התפוצות לספר התנ"ך, החשוב שבנכסי צאן הברזל של העם היהודי. החידון מתקיים השנה במתכונת ייחודית, לאור הנסיבות, על מנת לאפשר התמודדות מלאה של בני נוער מכל קצוות תבל, וכדי להמשיך לשמר, לחזק, ולהעמיק את הקשר עם אחינו שבתפוצות. אנו מברכים את כל המשתתפים, ומקדמים בברכה את המסר המרכזי שעולה מהחידון: הערבות ההדדית. חג עצמאות שמח".