מעצרו של אלאזה מאנדפרו, החשוד שדקר את אשתו מסטואל, הוארך הערב (רביעי) לתקופה של 10 ימים בבית משפט ״השלום״ בתל אביב, זאת לאחר שמוקדם יותר הודה החשוד בחקירתו במעשים שמיוחסים לו. לחוקרים סיפר כי המניע לרצח הינו חשד שהתעורר בו לפיו אשתו מנהלת קשר עם אדם אחר.

מעו"ד יורסלב מץ המייצג את אלאזה מטעם הסניגוריה הציבורית נמסר בתגובה: "אנו נמצאים בשלבים ראשונים של החקירה. מצבו הנפשי של החשוד קשה ואנו סבורים שיש להפנות אותו לבדיקה פסיכאטרית. לצערנו, בית המשפט דחה את בקשתנו ואנו שוקלים להגיש ערר על ההחלטה".

נציין כי למרות שבחודש פברואר האחרון בעת גזר הדין היתה מונחת בפני בית המשפט חוות דעת של שירותי הרווחה שקבעה כי "התחזקה הערכה לסיכון משמעותי להשנות התנהגות בעייתית מצידו", החליט בית המשפט להרשיע את הבעל בעבירת אלימות מהרף הנמוך כהגדרתו וגזר עליו עונש מאסר בן 10 חודשים בלבד.

מאחר והחשוד שהה במעצר עד תום ההליכים במשך שבעה חודשים קודם ההחלטה, הרי שגזר הדין הותיר לו לרצות עונש של שלושה חודשי מאסר בלבד . אלא, שעל פי גזר הדין, בהתחשב בשחרור מינהלי ולנוכח העובדה שמצבת האסירים בשירות בתי הסוהר (שב"ס) עומדת מעל ל-14 אלף אסירים, נאלצו בשב"ס לשחררו טרום המועד הסופי ובכפוף כאמור לשחרור המינהלי כבר לפני כחודש וחצי.

לאחד מחבריו הקרובים הוא סיפר כי חבר הטוב ביותר "שכב עם אשתי" וזה ככל הנראה מה שהניע אותו לבצע את המעשה החמור. אין ספק רצח מיותר שייתכן והיה ניתן למנוע.  

"לא יכולתי לחשוב על זה בכלל, זה הוציא אותי מכלל שליטה, ולכן ביצעתי את המעשה" - כך סיפר לחוקרים בחקירתו. צריך לזכור שמדובר בחקירה ראשונה, יש לסייג את הגרסה את האמירה של החשוד שכן לא מן הנמנע שברגע שהוא ייוועץ בסניגור הוא עוד עלול לשנות את גרסתו.

זירת הרצח בחולון  (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הרצח בחולון (צילום: דוברות המשטרה)

כזכור, מעצרו של החשוד בן ה-37 התאפשר בזכות ערנותם של אזרחים אשר הבחינו בגבר העונה לתיאור של החשוד ברצח ודיווחו על כך למוקד 100. ניידת הגיעה למקום תוך דקות ספורות ועצרו את החשוד. 

לפני כשמונה חודשים התפתח בין בני הזוג ויכוח שהפך לתקרית קשה. כאשר מסוטאל נכנסה למיטתה החל בעלה לקלל אותה, וכשביקשה ממנו שיחדל ממעשיו הוא תקף אותה באגרופים בפניה ובראשה, דחף אותה לעבר הקיר, חנק אותה ואיים עליה שאם תזמין משטרה יהרוג אותה. הוא הותיר אותה במקום כשהיא סובלת מדימום ומנפיחות בפניה ובמצחה. 

בחקירה שניהלה המשטרה, ואשר מוצתה בהגשת כתב אישום נגדו, הובהר לחוקרים כי מדובר בבעל אלים, שאינו חושש לפגוע באשתו. ואולם, המסקנה הזו לא מצאה אוזן קשבת בבית המשפט, שהחליט להקל עם הנאשם. בהחלטה צוין כי יש להתחשב בעובדה שלנאשם אין עבר פלילי. "בנוסף יש להתייחס לעולה מן התסקיר, ממנו ניתן ללמוד על נטילת אחריות, השלמה עם רצון המתלוננת וכן על כך כי המתלוננת כיום איננה חוששת עוד מהנאשם. עוד יש לקחת בחשבון את נסיבותיו האישיות והכלכליות של הנאשם... לאור כלל האמור לעיל מצאתי למקם את עונשו של הנאשם בתחתית מתחם העונש ההולם". 

השופט החליט להטיל עליו 10 חודשי מאסר, שהחלו באוגוסט 2019. לפני כחודש, לאחר ריצוי שני שליש מתקופת המאסר, הוא שב לביתו ומימש את איומו לפיו יהרוג את אשתו. 

נציין כי לפני חודשים ספורים, בפגישה שהתקיימה בשירותי הרווחה, סיפרה המנוחה שהמריבות בינה לבין בעלה החלו שעה שהתפרצה כלפיו והטיחה בפניו כי הוא מכור להימורים. לאחרונה, היא החליטה לעזוב עם ילדיה את המעון לנשים מוכות שבו שהו, ואתמול, כאמור, היא נרצחה על ידי בעלה לעיני שני ילדיה, בני 6 ו-15.