רצח האישה מסטואל על פי החשד על ידי בעלה אלאזה מאנדפרו אמש בחולון הותיר שני יתומים, בן 14 שהיה עד למקרה, ואחותו הקטנה בת ה-6. ממשרד הרווחה נמסר ל"מעריב" כי השניים נמצאים מאז המקרה אצל קרובי משפחתה של האם שנרצחה בעיר שכנה, וכי עובדות סוציאליות כונניות לחוק הנוער של עיריית חולון הגיעו אמש לבית הדודים כדי ללוות את הילדים ושהו במחיצת המשפחה עד לפנות בוקר.

גורמי רווחה המעורים במקרה מספרים כי הנער, בנה של קורבן הרצח, תושאל כבר על ידי חוקרי ילדים של המשטרה בנוכחות עובדת סוציאלית. מאז הרצח מצבם הנפשי של שני הילדים שביר וקשה. הנער בוכה הרבה ואחותו הקטנה בהלם וכמעט שלא מדברת. "לעמוד מול הילד כשהדמעות לא מפסיקות לזלוג מעיניו בלי קול היה גם לנו קשה מאד". 

אנשי מינהל הרווחה והשירותים החברתיים של עיריית חולון  סיפרו ל"מעריב", כי "בעת האירוע הגענו מיד לבית הדודים וכל בני המשפחה המורחבת של האם כבר היו שם. ברגע שהגענו גייסנו את מנהל השירות הפסיכולוגי של חולון, הגיעו מחנכות בית הספר של שני הילדים, הגיעה מנהלת בית הספר, כל מי שקשור בחיי הילדים עוטף ומלווה אותם. גם ברגעים אלה במהלך החג, כונניות שלנו ושל העיר שבה גרים הדודים נמצאות עם הילדים ועשינו את החיבור גם עם השירות הפסיכולוגי בעיר מגורי הדודים". לאישה שנרצחה אח קטין שגם הוא מקבל ליווי פסיכולוגי ואח נוסף המשרת בסדיר בצה"ל שהוחזר מבסיסו הביתה בתיאום של שירותי הרווחה עם הצבא. 

אלאזה מאנדפרו - החשוד ברצח אשתו (צילום: משטרת ישראל)
אלאזה מאנדפרו - החשוד ברצח אשתו (צילום: משטרת ישראל)

ראשת צוות העובדים הסוציאליים לחוק הנוער בעיריית חולון, זיוה כהן פורת, הוציאה צווי חירום לשני הקטינים כדי להעבירם לאחריות משפחת האם, מה שבהמשך יעוגן בהחלטת בית משפט, והיא מספרת: "הילדים מאד מחוברים למשפחת האם וראינו בשטח את המגע, את החיבוק והבכי של הילדים, ואיך הגיבו לדוד שאסף אותם, לדודה שחיכתה בבית, למחנכת של הילדה. כמובן שהילדים ממשיכים וימשיכו לקבל ליווי שלנו והם באחריותנו אפילו שהם כרגע בעיר אחרת". גם המשפחה המורחבת מקבלת ליווי של גורמי הרווחה בעיר מגוריהם". 

הנרצחת הוזהרה על ידי שירותי הרווחה בטרם בן זוגה, שלא חי עמה, השתחרר מהכלא לאחר שנשפט ונכלא בגין עבירות אלימות קודמות נגדה. היא סירבה לקבל הגנה במסגרת כלשהי והייתה משוכנעת שהוא לא מהווה איום כלפיה עוד ושהיא אינה מפחדת עוד. "אנחנו נתקלים במקרי אלימות במשפחה בכל מגזר, בכל מעמד ובכל עדה. לא מדובר בתופעה ש'שייכת' למגזר זה או אחר ולכן הערנות של כל אחד מאיתנו כלפי שכנים וקרובים היא כל כך חשובה", אמרו העובדים הסוציאליים.