תמונות מרגשות נצפו היום (רביעי) בחוצות נתניה, כאשר לרגל יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל יזמה העירייה שיירת הצדעה לכוחות הביטחון וההצלה, בהשתתפות משטרת ישראל, מנהל האכיפה בעירייה, כבאות והצלה, מד"א, זק"א, איחוד הצלה ובית החולים לניאדו.

השיירה הורכבה מניידות, כבאות, אמבולנסים, אופנועים וטרקטורונים, מלווים בדגלי מדינת ישראל וזאת על רקע השמעת מוסיקה ואיחולי חג שמח.

עצמאות 2020: שיירת רכבי כוחות בטחון והצלה עוברת בנתניה. צילום: רן אליהו
עצמאות 2020: שיירת רכבי כוחות בטחון והצלה עוברת בנתניה. צילום: רן אליהו

במקביל, בשכונת המייסדים במושבה הוותיקה יסוד המעלה שבגליל, התארגנו התושבים והרכיבו מקרטוני פרי ברכת חג שמח, במרכזו הציבו כדור פילאטיס המסמל את נגקיף הקורונה. הקרטונים ממפעל האריזות של י.מ.א הוצבו בחצר משפחת לובובסקי, ממייסדי המושבה.

הוקרה למדינת ישראל, יסוד המעלה. צילום: אודי לוי
הוקרה למדינת ישראל, יסוד המעלה. צילום: אודי לוי

במרכז שפירא שבמועצה האזורית שפיר, נעשתה קבלת פנים מרגשת לכלת חידון התנ"ך העולמי, רות כהן, כאשר שבה למקום מגוריה. עשרות מתושבי היישוב הגיעו לקבל את פניה ולחגוג עימה את שובה מירושלים, אך נאלצו לשמור על מרחק בשל הנחיות משרד הבריאות. "רות שלנו הביאה כבוד וגאווה גדולה למועצה ולמדינה", ציין ראש המועצה האזורית שפיר אדיר נעמן.

ביישוב ציינו שכהן היא מדריכת שבט "מעפילים" בסניף תנועת בני עקיבא במרכז שפירא ומהווה מודל ומופת לחניכיה בכל פעילותה.נעמן נפגש עם רות והוריה, חני ורמי מייד עם שובם לביתם במרכז שפירא, שם חיכו להם גם חברותיה ותושבים רבים. "תושבי המועצה כולה ישבו סביב מסך הטלוויזיה ובירכו על חוכמתה של רות", אמר נעמן.

קבלת פנים לכלת חידון התנ"ך. צילום: מרכז שפיר
קבלת פנים לכלת חידון התנ"ך. צילום: מרכז שפיר

הכנרת, שרק 12 ס"מ מפרידים בינה לבין הקו האדום העליון, היתה ריקה ממבקרים, בשל הסגר ולא ניתן היה לצפות במראות המרהיבים של האגם המלא והנופים ברקע. ברשות הכנרת ציינו שהמבקרים היחידים שהגיעו היו על גבי מסוק פרטי שחג באזור.