המלחמה בהתפשטות הקורונה בישראל: לאחר שפקע תוקפן של מגבלות התנועה והריחוק החברתי שהוטלו במהלך ימי הזיכרון והעצמאות, הערב (רביעי) דווח ב״חדשות 12״ כי במהלך סוף השבוע צפויים שרי הממשלה לדון בהקלה נוספת בהנחיות הסגר.

בין היתר, נבחנת האפשרות לאסור באופן גורף על קיומן של מדורות במהלך ל״ג בעומר, כאשר ההילולה המסורתית בקבר רבי שמעון בר יוחאי שבהר מירון כבר בוטלה, וצפויות להתקיים שלוש מדורות מרכזיות אחרות ומצומצמות בהיקפן. כמו כן, ייתכן ויוטלו מגבלות תנועה חוזרות גם במהלך ערב המדורות, בהתאם לנתוני התחלואה העדכניים.

בחזית המגזר העסקי דווח כי מסתמן מתווה פתיחת הקניונים הסגורים אשר יכלול בין היתר: מגבלה על אדם אחד לכל 15 מטרים מרובעים, חובת התקנת אפליקצייה שתאפשר רישום דיגיטלי, סריקת ברקוד בכניסה לקניון ולכל מתחם מוגדר מראש, ואיסור מוחלט על פתיחת מתחמי אוכל, משום שאלו עשוים להוות מקור הדבקה משמעותי.

קורונה: הדיזנגוף סנטר בת״א ריק מאדם (צילום: אבשלום ששוני)
קורונה: הדיזנגוף סנטר בת״א ריק מאדם (צילום: אבשלום ששוני)

כמו כן, ייבחנו פתיחתם של סוגי עסקים נוספים כבר במהלך גל ההקלות הבא, בתוכם חדרי כושר, השווקים, הצימרים והמלונות, וכן בחינה מחודשת של מגבלות התנועה ותקנת הריחוק מהבית, אשר צפויה לפוג מחר בבוקר.

עוד פורסם כי יש חשש בקרב מקבלי ההחלטות מיציאה מהירה מדיי מהסגר, וכי לפי ממצאי מכון ״גרטנר״ הראשוניים נמצא שילדים כן מהווים מוקד הדבקה והידבקות, ועל כן יש לבחון מחדש את פתיחתם של גני ילדים הציבוריים והפרטיים, מעונות היום והצהרונים, מערך ההסעות והחינוך המיוחד.