חברת הרובוטיקה הישראלית BWR, בשיתוף חברת "Dropcopter" מניו יורק, מביאה פריצת דרך בענף החקלאות בעולם ובישראל בצורת האבקה מלאכותית באמצעות רחפנים.

בשנים האחרונות גוברת בכל העולם בעיית האבקת גידולים, פעולה המבוצעת באופן טבעי על ידי דבורים, עקב ירידה משמעותית בכמות הדבורים. ללא האבקה, לא גדלים הפירות.

חברת “Dropcopter” מפתחת מתקן ייעודי וחדשני לאחסון ופיזור אבקנים מהאוויר, המתאים למגוון רחב של רחפנים, אותם ניתן להפעיל במגוון אפשרויות שמציעה BWR- המאפשרת שליטה על כמות גדולה של רחפנים ממרכזי החברה או מהשטח.

במהלך החודשים האחרונים בוצע ניסוי ראשוני לבחינת האבקה אווירית של דקלים במכון המחקר "מו"פ ערבה", בהובלת חוקרים ישראלים. לאחר שהוצגה יעילות האבקה, פנו מגדלים רבים לחברה, בבקשה לביצוע האבקה בבקעת הירדן.

"הפתרון החדשני מתאים יותר מתמיד לתקופה זו, בה מאות מיליוני אנשים נמצאים בהסגר ברחבי העולם ובישראל. בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, החקלאים בישראל מתמודדים מול מחסור חמור בפועלים עקב סגירת מעברי הגבול מהגדה בצד הפלסטיני, לצד קושי בגיוס עובדים בתוך ישראל", הסבירו בחברה.

עם מוסיפים כי אתגר נוסף הוא הגשמים הרבים: "שגרמו להצפות רבות בבקעת הירדן, ובכך לא ניתן לעבוד בשטח עם כלי קרקעי. בזכות פתרון זה, החקלאים נהנים מחיסכון בכוח אדם, יכולת לכסות בזמן קצר מאות דונמים ולצד כל זה וגם חסכון כספי".

בישראל מגדלים תמרים על כ-50 אלף דונם. משך הזמנים להאבקה עומדים על 4 שבועות (תלוי מיקום ומזג אוויר) - ומבוצע במהלך פברואר-אפריל בישראל. כל עץ מקבל האבקה כ-4 פעמים בתקופה זו, מה שדורש כוח אדם גדול וזמן רב שכרגע לא זמינים בעקבות נגיף הקורונה.

״חברת BWR שמחה וגאה להוביל בעולם ובישראל פתרונות טכנולוגיים, חדשניים ופורצי דרך לעולם החקלאות. פתרון האבקה באמצעות רחפנים מקצר זמנים, חוסך בכוח אדם ומגדיל את התפוקה״, הדגיש אלון אשר, סמנכ״ל פיתוח עסקי ב-BWR.

**