12 שעות לאחר שהוארך מעצרו של מנדפרו אלאזה, החשוד ברצח רעייתו מסטואל בבניין בו התגוררו בחולון, חזר הבוקר (חמישי) לזירת האירוע, הפעם כשהוא מלווה בכח משטרה גדול ובמצלמות המשטרה, כחלק משחזור הרצח של זוגתו. כפי שציינו אמש בדיון בבית המשפט, כוונתה של המשטרה הייתה לקיים את שחזור האירוע, וכבר הבוקר הובא החשוד, כאמור, לאותו בניין, כשהוא מוביל את השוטרים אל זירת האירוע ומתאר כיצד רצח באכזריות את רעייתו. 

אירוע השחזור הסתיים תוך זמן קצר, וכשיצא החשוד מחצר הבניין שבו התגורר עם רעייתו וילדיהם, הוא כיסה את פניו וזכה לקריאות משכנים מהבניינים הסמוכים. אחד מהם צעק לעברו: "מנדפורו, למה רצחת אותה? חשבת שהיא בוגדת בך?". אחר הוסיף: "אפס, אתה אפס, מנדפורו אתה אפס". זאת, במקביל להכנסתו לאחת הניידות שפתחה בנסיעה חזרה למשרדי החקירות, על מנת להשלים את החקירה.

כזכור, כבר שלשום, לאחר שנלכד מנדפורו בתום מצוד משטרתי, הוא הודה ברצח רעייתו ומסר לחוקרים גרסה לפיה ביצע את הרצח, מאחר וחשד כי רעייתו בוגדת בו. "היא שכבה עם החבר הכי טוב שלי, לא יכולתי לשלוט בזה והחלטתי לגמור אותה", אמר לחוקרים. 

אתמול, כאמור, הוא הובא להארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב על מנת להאריך את מעצרו בעשרה ימים כדי למצות את החקירה בעניינו. נדגיש כי מדובר בחשוד שרק לפני כחודש וחצי "זכה" לשחרור מנהלי לאחר שהורשע בפברואר האחרון בתקיפת רעייתו ואיומים על חייה.

באותו אירוע באוגוסט הוא איים על רעייתו, ואמר לה "אני אהרוג אותך אם תתלונני". הרעייה, מסטואל, לא נבהלה מאיומיו, התלוננה במשטרה, ובתום חקירה הוגש נגדו כתב אישום שייחס לו עבירות של תקיפה ואיומים. מאז אוגוסט הוא היה נתון במעצר עד תום ההליכים. בבואו של בית המשפט להשית עליו את העונש, החליט בית המשפט להקל בעונשו ולייחס לו עבירה מהרף הנמוך, זאת חרף חוות דעת קשה של שירותי הרווחה והעובדת הסוציאלית, שקבעה: "התחזקה הערכה לסיכון משמעותי להישנות התנהגות בעייתית מצדו".

אלאזה מאנדפרו - החשוד ברצח אשתו. צילום: משטרת ישראל
אלאזה מאנדפרו - החשוד ברצח אשתו. צילום: משטרת ישראל

בית המשפט שקרא, כאמור, את חוות הדעת, התייחס לעובדה שמדובר בנאשם שאינו בעל עבר פלילי, והשית עליו עונש של 10 חודשי מאסר, כאשר הוא מציין כי מהעונש האמור תקוזז תקופת המעצר מאז אוגוסט 2019 ועד פברואר, משמע שנותרו לו לרצות ארבעה חודשי מאסר. אלא שלפני כחודש וחצי הוא זכה לשחרור המנהלי, וזאת כיוון שתפוסת האסירים בשירות בתי הסוהר עולה על 14 אלף אסירים, ומכאן, על פי פסיקת בג"ץ, היה על שב"ס לשחררו ממאסר בתום ריצוי תקופת המאסר המנהלית ולא בתום תקופת המאסר המלאה. 

מסטואל, שהייתה באותה תקופה במעון נשים מוכות בחיפה יחד עם ילדיה, החליטה בנסיבות לא ברורות לוותר על שהותה במעון ולחזור לביתה, תוך שהיא מאשרת גם לחשוד לחזור להתגורר איתם יחד. ביום שלישי האחרון היא שילמה על טוב הלב הזה בחייה, שעה שבעלה החליט לסגור איתה את החשבון ולגרום למותה. 

אחד מחבריו ציין: "הוא סיפר לי שהיא שכבה עם החבר הכי טוב שלו ושהוא לא יכול לסלוח לה. אבל אם הייתי יודע שהוא מתכוון לעשות מעשה כזה, הייתי מונע ממנו לעשות זאת. הייתי מדווח על כך". 

מיד לאחר הרצח נמלט מנדפורו מהזירה, ובתום מצוד שנמשך מספר שעות, במהלכן הפיצה המשטרה לכלי התקשורת את תמונתו, הוא זוהה על ידי תושבים בחולון, שבערנותם הובילו אל המקום את המשטרה.