גורם במשרד הבריאות רמז היום (חמישי) על המשך משבר הקורונה בישראל, ואמר כי ״מתוכננת חזרה לשגרה בחודש הבא, גם במקומות העבודה וגם במערכת החינוך״. יחד עם זאת, הוא סייג את דבריו ואמר כי ״הדבר הוא כמובן בכפוף להחלטת המשלה, אנחנו רק הממליצים״.

בנוסף, התייחס הגורם למשבר בחינוך ולתחלואת הילדים, ואמר כי ״אחד האירועים היותר משמעותיים זה להחזיר את מערכת החינוך. זה אירוע משמעותי. מה שאנחנו יודעים זה שילדים נדבים ומדביקים, למעלה מאלף ילדים עד גיל 9 ואלפים בין גילאי 9 ו-19 נדבקו. ילדים כנראה נדבקים פחות ומדביקים דומה או פחות, ויהיה על דוח מסודר שימסר בקרוב. יחד עם זאת, כבר יש במדינות אחרות דוחות שמעידים על כך שילדים מדביקים, גם אם הם חווים את המחלה באופן קל״.

״יש איזושהי תסמונת פוסט קרונה אצל ילדים שמביאה אותם למצב קשה, היו לנו שניים שלושה ילדים כאלה בארץ, אך צריך לזכור שקורונה זה משהו עלום יותר ממה שאנחנו יכולים לחשוב״ הוסיף הגורם והבהיר כי ״חשבנו שחזרה לשגרה, בצורה של עבודה בקבוצות קבועות, כלומר קבוצות שנשארות כל הזמן יחד בהרכב קבוע, תוך שמירה על מרחקים נכונים ויתר ההגבלות״.

משה בר סימן טוב, בנימין נתניהו
משה בר סימן טוב, בנימין נתניהו

״ההמלצה שלנו היא לגבי כיתות א' עד ג', שהם יוכלו לחזור בקבוצות של עד 15 ילדים, במספר ימים שמערכת החינוך תחליט״ חידד הגורם במשרד הבריאות והוסיף כי ״מבחינתנו אין בעיה שילמדו קבוע״.

בנוגע לגני ילדים אמר: ״המלצנו שיתחלקו עד 15 ילדים, ובתוכם עוד קבוצות. עם הפרדה גם בשירותים, אכילה, משחקים פעילות. ככל שילדים קטנים יותר, רמת הדבקה עשויה להיות גבוהה יותר. לגבי מעונות היום, רוצים שיהיו בקבוצות קטנות של שבעה עד שמונה ילדים. מי שלא יחזור עכשיו יחזור בהמשך החודש. הכל תלוי באפקט התחלואה״.

במקביל, פורסם בחדשות 12 על ביקורת כלפי מנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, מצד גורמים בכירים בקבלת ההחלטות: ״היה ברור שבר סימן טוב יחזור בו בעניין החינול ובעניין הגנים. הכל מתנהל בחוסר שקיפות, בחוסר בהירות וראש הממשלה נותן לו גיבורי, אולי כי נוח לו המצב. לוקחים פה שולי ביטחון בלתי הגיוניים על חשבון העתיד של האנשים ושל הילדים כאן. הצליחו להתיש את כולנו, אולי זו הכוונה״.