לוחם 566", ימי ראשון, החל מ־3.5, 21:30, כאן 11

פעם נוספת חוזרת התקשורת הישראלית למרגל אלי כהן, ויהיו מי שירימו גבה. הרי רק לאחרונה סופרו עלילותיו במסגרת הסדרה (הרעה עד מאוד) “אלי" בנטפליקס, ושוב נדונו מעלליו ואומץ לבו ורואיינו בני משפחתו, אז מה הסיבה להעלות - בלי לפגוע בתרומה העצומה של כהן ז"ל לביטחון המדינה - סדרה נוספת על אודותיו?

ובכן, יוצרי הסדרה “לוחם 566" טוענים כי הצליחו להניח את ידם על קטעי וידיאו יוצאי דופן, בכללם ההוצאה הממשית של כהן להורג ושיחה איתו ברגעיו האחרונים. בנוסף, כך על פי טענתם, השיגו מסמכים שכתב אלי כהן עצמו, שבהם הסביר את מניעיו לשמש כמרגל ואת תחושותיו בדמשק לפני ואחרי שנתפס.

לפחות הפרק הראשון של הסדרה מאכזב מהבחינה הזו. קטעי הווידיאו הנדירים והמסמכים המובטחים מוגשים לצופה בקמצנות ועל קצה המזלג. אכן התמונות המשודרות שם, של כהן ז"ל תלוי, ולאחר מכן מורד מחבל התלייה וגופתו מוכנסת לרכב מסחרי, הן לא פחות ממזעזעות, אבל מעבר לכך כמעט כל הפרק מוקדש לחזרה על סיפורים ופרטים מוכרים שכבר סופרו במהלך השנים.

הצמא לדעת על אלי כהן עדיין קיים. העובדה שספרים ממשיכים להיכתב וסרטים וסדרות יוצאים מעת לעת מעידה על כך. שאלות רבות מציתות את הדמיון. החל מאלו המקצועיות, המשך באי־הנוחות שעוררו אנשי הקשר של המוסד בנדיה, רעייתו של אלי ששהתה בגפה כששירת בסוריה, עד שעזבה את ביתה ועברה להתגורר בבית הוריה, ועד המאמצים שעשתה ישראל לשחררו. הפרק הראשון של הסדרה “לוחם 566" לא שופך אור חדש ולא מציע תשובות למשהו מאלה. נקווה להמשך מוצלח יותר.    

"TOO HOT TO HANDLE", נטפליקס
לא לעתים קרובות אני נתקע מול המסך בפה פעור בלי לדעת מה לומר. אני אנסה להתחיל מהרעיון שמאחורי "TOO HOT TO HANDLE" ולראות אם אפשר להתקדם משם. אז זה הולך ככה: קיבצו על אי אקזוטי קבוצת אנשים צעירים - זכרים ונקבות - קצת מעל גיל 20, מחוטבים לעילא, חכמים קצת פחות לעילא, הלבישו אותם בבגדי ים ואמרו להם עשו חיים כמה שאתם רוצים בתנאי אחד: אסור לכם לעשות סקס. לא בנים עם בנות, לא בנות עם בנים, אסור להגיע לסיפוק עצמי - פשוט אסור. רוצים קשר עם המין השני, לִמדו להפיק הנאה מקשר עמוק ומשמעותי. סקס אסור.

הבעת ההלם והצער ותחושת האובדן הבולטת על פניהם של הצעירים הייתה באמת נוגעת ללב. גם הדיון שלאחר מכן, שעניינו האיסור על הסקס, אינו חדל לאורך כל הדרך, וניכרים היטב ייסוריהם של האנשים הצעירים. שוב ושוב עולה הנושא הכאוב, שהופך לציר היומיומי שסביבו נעים ענייני הבית, שכמשה רבנו בשעתו זוכים להגיע אל סף הארץ האהובה, לבושת הביקיני החושפני, אבל להיכנס אליה (איזה דאבל מינינג מחוכם - נכון?) אינם רשאים.

''TOO HOT TO HANDLE'' (צילום: באדיבות נטפליקס)
''TOO HOT TO HANDLE'' (צילום: באדיבות נטפליקס)

"TOO HOT TO HANDLE" היא לא הריאליטי הנמוך ביותר שנראה על מסכינו. היו גרועים ממנה. בטבלת המטופשים ביותר יש לה מקום של כבוד בחלקה העליון של הטבלה. כלומר אחרי שמסיימים להתרשם מהפיגורות - לפחות הפיזיות - של המשתתפים והמשתתפות נותר רק הדיבור על הסקס, וההתחלקויות פה ושם אל השטח האסור. אין מילה טובה שניתן לומר על כך. זה מונוטוני, זה מייגע, כמה אפשר כבר להאזין/לצפות באדם מצווח שהוא רוצה סקס, הוא חרמן, הוא רוצה סקס, היא חרמנית, ומה גם שהמצווחים לא מצטיירים כנציגי העתודה שיובילו בדור הבא את המדע העולמי על ענפיו השונים.

זו הבעיה העיקרית עם "TOO HOT TO HANDLE" - היא אומנם לבושת ביקיני, אבל היא משעממת. מאוד. היא מתאימה לשכבת צופים צרה מאוד שבגילה ההורמונים פורחים ויכולים להסתפק בפחות עניין ויותר בבשר חשוף, ואכן הצופה הישראלי האינטליגנטי מצביע ברגליו: "TOO HOT TO HANDLE" היא בין הסדרות הנצפות ביותר בישראל בנטפליקס בימים אלה.