מי שכמעט בוודאות יהיה מועמד המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, הכחיש היום (שישי) את הטענה של עוזרתו לשעבר, טרה ריד, כי בשנת 1993 תקף אותה מינית. ריד טענה כי באותה שנה, ביידן הצמיד אותה לקיר, נגע בה בניגוד לרצונה וביצע בה מעשה מגונה. יצוין כי ריד היא אינה היחידה שטענה כי ביידן תקף אותה.

"אני גאה בחוק נגד אלימות כלפי נשים. הגענו רחוק מאוד במלחמה נגד תקיפות מיניות במדינתנו, אך יש לנו עוד דרך ארוכה ללכת", אמר ביידן בפתח ההצהרה שפרסם, ותיאר את פעילותו במהלך הקריירה הציבורית שלו לקידום הנושא.

"כמי שרוצה להנהיג את המדינה, עליי להתייחס לטענות של עובדת לשעבר כי לפני 27 שנה תקפתי אותה מינית. זה לא נכון, זה מעולם לא קרה. פרטי התלונה שלה הם מורכבים, אבל שני דברים הם לא מורכבים: האחד הוא שנשים ראויות שיתייחסו אליהן בכבוד, וכשהן מדברות באומץ יש לשמוע אותן ולא להשתיק אותן. השני הוא שכל תלונה צריכה להיבחן באופן הולם", המשיך.

"איש ממי שעבד איתנו באותה תקופה לא שמע ממנה תלונה. הם יכולים לספר על משרד שלא הייתה בו שום סבלנות למקרה של תקיפה מינית. כמועמד לנשיאות, יש לי אחריות ציבורית. בשנים האחרונות יש לנו נשיא שלא חושב שיש לו אחריות לשום דבר, אבל אני לא כזה. אני מאמין שצריך להתמודד גם עם האשמות קשות, ושהציבור צריך לדעת את האמת", הוסיף. בסיום דבריו התחייב ביידן כי אם ייבחר, ימשיך לקדם חקיקה נגד תקיפות מיניות ואלימות כלפי נשים.

ביידן התארח היום בתוכנית בוקר בטלוויזיה האמריקאית וחזר על הדברים שאמר בהצהרה: