ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, התארח הערב (שישי) ב"אולפן שישי" בערוץ 12, ומתח ביקורת על התנהלות הממשלה בהחלטה על המתווה המדורג לחזרה ללימודים.

תסתכל בניירות ותגיד לי מהן ההנחיות. כשאני לא יודע מה ההנחיות, אני עושה פוס. הייתי מוכן לפתוח את הלימודים כבר בראשון עבור כיתות א-ג' והגנים. אבל התחיל מעגל שלם של הנחיות ממשרד החינוך שטרף את הקלפים. המנהלים הרימו ידיים ואמרו שהם לא יכולים. אם הכנתי תוכנית למורה לפגוש שמונה קבוצות של תלמידים בשבוע, פתאום באה הנחיה - רק ארבע", אמר חולדאי.

"לא כל מי שאומר שזה עובד אצלו, זה באמת עובד אצלו. כשיקרה משהו, יבואו אליי בטענות. בכל סופרמרקט יש כזה שבודק חום, בבתי הספר אין. מי יממן את זה? מי יממן את ניקוי הכיתות בכל שעה? יש הרבה הוראות שלא ניתנות לביצוע. למה אסור לגלוש בים? הציבור לא מבין את ההנחיות", המשיך.

"אני אומר לממשלה, תגידו לנו רק שלושה דברים: ריחוק חברתי, מסיכה והיגיינה, ונמשיך משם. המתכון הזה של פתיחת שנת הלימודים לא מחזיר את המשק לעבודה. אני מוכן לכמה ימים להתכונן. בשבוע הבא כן אוכל לפתוח. אם היו עושים עבודה מסודרת והיו אומרים 'נפתח במתכונת הזו בעוד שבוע', אפשר היה לפתוח", הוסיף ראש העיר.

"במשרד החינוך אומרים לי שמשרד הבריאות מחליט, 'ככה לא בונים חומה'. תחליטו, תנו לנו במאקרו, אנחנו יודעים לנהל את העסק יותר טוב מכם", סיים חולדאי את דבריו.