טרגדיה בשרון. שי בן יצחק בן ה-50, מייסד אתר ההימורים "888", הוא ההרוג בתאונת המטוס שהתרחשה היום (שבת) סמוך לקיבוץ יקום שבשרון, בה נפצע גם בנו בן ה-11 שמוגדר במצב בינוני. האב הטיס את המטוס קל – אולטרה-לייט מסוג איירקאם, שהתרסק בשדות של קיבוץ געש בשרון, סמוך ליקום, ועדיין לא ברורה סיבת ההתרסקות.

צוותי כבאות והצלה בפיקודו של מנהל משמרת בתחנת נתניה דני יוספברג ואנשי חילוץ מיחידה 669 של חיל האוויר, חילצו את הלכודים מתוך המטוס, כאשר צוותי מד"א נאלצו לקבוע את מותו של האב, לאחר שלא הראה סימני חיים. הילד פונה במסוק צבאי לבית החולים שיבא בתל השומר, כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית.

מהמשפחה נמסר: ״היום, הלך מעמנו בטרם עת, אב המשפחה, חבר יקר, שי בן יצחק. עקב ההגבלות ולבקשת המשפחה אנו מבקשים לשמור על פרטיות המשפחה. כמו כן, ילדינו בן ה 11, נמצא באשפוז במצב טוב ויציב. תודה מראש, בני משפחת בן יצחק, קרוביהם וחבריהם״.

התרסקות מטוס קל בשרון. צילום: תיעוד מבצעי מד
התרסקות מטוס קל בשרון. צילום: תיעוד מבצעי מד

ממד"א נמסר: "כשהגענו למקום ראינו את המטוס הקל שהתרסק בשטח הפתוח ובתוכו היו לכודים גבר כבן 50 שהיה מחוסר הכרה ונער כבן 11 בהכרה מלאה. מיד התחלנו בטיפול רפואי כשבמקביל פעלו לוחמי האש לחלץ את השניים. הגבר היה ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו. הנער שנפגע באורח קשה הועבר למסוק צבאי שנחת במקום ופונה לבית החולים תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים".

עורך הדין בני כץ, אשר רכב על אופנוע השטח שלו סמוך לאזור התרסקות המטוס, אמר ל"מעריב": "הייתי ברכיבה שלפתע שמעתי 'בום' עצום. הגעתי למקום וראיתי את המטוס על הקרקע כשחלקו נוטה באוויר. אני לא יודע מה גרם לו להתרסקות הזאת, אבל אני יכול לציין שהיו רוחות חזקות באזור. אני מניח שחקירה תוביל לפרטים. לצערי מדובר באדם שאני מכיר, כך שזה עצוב עוד יותר".

זהו האסון השני בתוך כשבוע בהתרסקות מטוס קל. בשבת שעברה נהרג סמוך לחוף אמנון בכנרת תושב כרמי יוסף, כבן 74, בהתרסקות טרקטורון אווירי בעומק המים. ההערכות הן שייתכן שהוא חש ברע על רקע רפואי ואז אירע האסון.

התרסקות מטוס קל בשרון (צילום: דוברות כיבוי אש תחנה אזורית נתניה)
התרסקות מטוס קל בשרון (צילום: דוברות כיבוי אש תחנה אזורית נתניה)

התרסקות מטוס קל בשרון (צילום: דוברות כיבוי והצלה)
התרסקות מטוס קל בשרון (צילום: דוברות כיבוי והצלה)

כאמור, שי בן יצחק, שנהרג בהתרסקות המטוס הקל, היה ממייסדי חברת ההימורים המקוונים "888". לבן יצחק, שהחל את דרכו כמהנדס תוכנה בחברת היי-טק, היה חלק חשוב בהצלחת החברה, ושימש בין היתר כמתכנן המוביל של הטכנולוגיות שלה, עד שמכר לפני כארבע שנים, ביחד עם משפחתו, מניות בלמעלה מ-80 מיליון דולר.

הוא השקיע לאחר מכן בחברות ובסטארט-אפים נוספים, בהם באתר האופנה עדקיה. בן יצחק, שנחשב כמטאור בתחום העסקי, התרחק מתקשורת והיה ידוע כחובב אופנועים ומטוסים.