לאחר שבמהלך היום נצפו אלפי ישראלים כשהם יוצאים מהבתים למרחבים הציבוריים, במשרד הבריאות הבינו שנוצרה אצל הציבור ציפייה גדולה לגל הקלות משמעותי ושני במספר, ולכן החליטו להגיש לממשלה רשימה מעודכנת של הנחיות מקלות שיידונו מחר בישיבת הממשלה, כך פורסם בחדשות 12.

בתוך כך, הממשלה הודיעה הערב (שבת) כי אישרה את דרישת השרה גילה גמליאל לבטל את האיסור על אזרחים וותיקים (בני 67 ומעלה) להגיע לעבודה, בגיבוי משרדי הבריאות והאוצר. השרה גמליאל מסרה: ״הצלחתי לשכנע את הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות לאפשר המשך חיי שיגרה לאזרחים ותיקים. אין סיבה שאזרחים וותיקים ללא גורמי סיכון לא יוכלו להמשיך לעבוד. האיסור היווה אפלייה על בסיס גיל ופגע כלכלית וחברתית באזרחים הוותיקים״.

בין המגבלות הבולטות שיוסרו ניתן למצוא את ביטול מגבלת 100 המטרים ליציאה מהבית, ביטול האיסור לפקוד את הפארקים הציבוריים (אך את החופים וגני השעשועים), ופתיחת צימרים ומלונאות צמודת קרקע תחת מגבלות היגיינה. בנוסף, תיבחן האפשרות להגדיל את מספר המשתתפים באירועים סמוך לל״ג בעומר, מתוך ציפייה שאנשים ירצו לחזור ולקיים חתונות.

קורונה בישראל - למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה  (צילום: אבשלום ששוני)
קורונה בישראל - למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: אבשלום ששוני)

כמו כן, ברקע החזרה המסתמנת לבתי הספר שתחל מחר בבוקר בחלק ממוסדות הלימוד, נבחנת האפשרות לאשר את החזרה ללימודים במוסדות האקדמיים והאוניברסיטאות - עד 15 אנשים בכיתה, עם העדפה ללמידה מרחוק.

בתחום המסחר והקמעונאות, ישנה כוונה להעביר מתווה מדורג - לפיו ייפתחו הקניונים החל מעוד שבועיים (תוך בקרה תמידית על כמות האנשים במתחם), ואילו השווקים הפתוחים - רק בשלב שלאחר מכן. בנתיים סוחרי השווקים מאיימים לפתוח את הדוכנים למרות האיסור, במידה והקניונים אכן ישובו לפעילות.

ב-17.5, גל ההקלות השלישי, צפויים להיפתח גם מכוני כושר ושיעורי הסטודיו בהם (תחת מגבלת מתאמן אחד לכל 10 מ״ר, עם חיטוי בין המשתמשים, וללא שימוש במלתחות), כמו כן יפתחו המוזיאונים והספריות הציבוריות.

קורונה בישראל - חנויות נפתחות בת''א (צילום: אבשלום ששוני)
קורונה בישראל - חנויות נפתחות בת''א (צילום: אבשלום ששוני)