חילופי נרשמו, לראשונה זה שנים, בגבול בין קוריאה הצפונית לדרומית, באזור המפורז בין המדינות. בכיר בצבא של קוריאה הדרומית אמר כי "בשעה 7:41 נורו מספר יריות לעבר עמדת שמירה באזור המפורז בין המדינות. בתגובה, חיילינו שיגרו מסר אזהרה וירו שתי יריות חזרה לכיוון הצפון". כאמור, לא דווח על נזק או על נפגעים באירוע. 

רמטכ"ל קוריאה הדרומית ציין בשיחה עם ABC NEWS כי "אנחנו נוקטים צעדים כדי לוודא שלא יתרחשו אירועים נוספים באזור". הוא הוסיף: "אנחנו מתקשרים עם קוריאה הצפונית דרך קו צבאי ומוכנים למצב של התחדשות הירי".

כאמור, האירוע מתרחש כיממה לאחר פרסום תיעוד ראשון של קים ג'ונג און אחרי שלושה שבועות. התיעוד לא רמז לאן המנהיג של המדינה המבודדת ביותר "נעלם" מאז 11 באפריל. בימים שבהם פורסמו דיווחים רבים על מצבו הבריאותי של קים ברחבי העולם, קוריאה הצפונית לא הסבירה מדוע קים לא הופיע בציבור במשך זמן רב כל כך.

קים ג'ונג און בטקס חנוכת מפעל הדשנים (צילום: רויטרס)
קים ג'ונג און בטקס חנוכת מפעל הדשנים (צילום: רויטרס)

בדיווח שפורסם במהלך סוף השבוע, שידרה קוריאה הצפונית עסקים כרגיל: היא הראתה את קים מוקף בעוזריו בטקס הפתיחה של מפעל דשנים חדש. בסרטון שפרסמה התקשורת הממלכתית נראה קים מחויך ונינוח. הוא תועד הולך ברחבי המפעל, גוזר את הסרט האדום בטקס הפתיחה, מעשן ומשוחח עם בכירים צפון קוריאנים. על שלט שנראה במקום נכתב כי מדובר באירוע המתקיים לציון השלמת המפעל, ומופיע התאריך 1 במאי.