שר החינוך רפי פרץ התייחס הבוקר (ראשון) בראיון ל"כאן ב" לחזרה ההדרגתית של מערכת החינוך לפעילות, ואמר: "אני מרגיש שמתקדמים בכיוון טוב". הוא התייחס לביקורת שנשמעה כלפיו, על כך שנעדר מהתקשורת וכי היחיד שהתראיין והתייחס לנושא היה מנכ"ל משרדו שמואל אבואב, והסביר כי "כשיש לי מה לומר אני אומר את זה. בזכות ההחלטות האמיצות של ראש הממשלה והמשמעת של הציבור אחננו מובילים ומשווים את עצמנו למדינות אירופה".

על סמך מה התקבלה ההחלטה להחזיר את הלימודים עכשיו ולא בעוד שבוע?
אנחנו בקשב לנושא ובוחנים מה קורה במדינות דומות לנו, הנמצאות כמה שלבים מתקדמים יותר מאיתנו. אנחנו במקום טוב והחלטנו בזהירות להחזיר את המשק לפעילות. 

"נתקדם כל שבועיים, כי רק אז נוכל לדעת מה תהיה ההשפעה של השלב הקודם", ציין עוד והתייחס לדחייה בפתיחת גני הילדים: "אנחנו מבצעים את כל ההכנות הנדרשות, בגלל שאנחנו יודעים שבגני הילדים לא ישימו מסכות וכי יש שם קרבה פיזית משמעותית". הוא נשאל מה יקרה במידה ותהיה הידרדרות בנתוני התחלואה בעקבות פתיחת שנה הלימודים - והסביר: "אם זה לא יעבוד יכול להיות שנצטרך לשקול לחזור אחורה ולסגור את מערכת החינוך. אם יהיה חולה באחת הכיתות נטפל בזה".

כאמור, הלימודים החלו להתחדש בהדרגה הבוקר, לאחר כחודשיים של השבתה מוחלטת. עם זאת, ההגעה אינה חובה עבור תלמידי א'-ג', זאת בניגוד לתלמידי י"א-י"ב שמחויבים להגיע לבחינות הבגרות.  בחינוך החרדי ישובו לשולחן הלימודים רק תלמידי כיתות ז'-י"א. תלמידי כיתות ד'-י' ישובו ללימודים במהלך החודש הקרוב. הורים רבים מחו לפני ישיבת הממשלה בנושא בדבר סכנת הידבקות מוסדות החינוך.