תוסף טבעי שפותח בשנת 2014 כמתן מענה למגיפת האבולה התגלה כבעל תכונות המסייעות לשיפור מהיר ומשמעותי בקרב חולי קורונה.
ישראל רוזן (37) מבני ברק, שחלה בקורונה והחלים, היה בין אלו שנטלו את התוסף הטבעי. "סבלתי משיעול וקוצר נשימה קשה בתדירות גבוהה, אך מיד לאחר הפעם הראשונה שנטלתי את התוסף הרגשתי הטבה משמעותית", הוא מספר. "כמה ימים לאחר מכן הבדיקות הראו שהחלמתי".

התוסף IMMU-OPTIMIZER, שמחירו 250 שקל, מורכב מפורמולת צמחים ייחודית, ויטמין C ואבץ. הוא נועד לחזק את המערכת החיסונית של הגוף ובכך לסייע למניעת התפתחות מחלות זיהומיות הנגרמות מחיידקים ונגיפים.

קורונה: אכיפת המשטרה במאה שערים, ירושלים (צילום: מארק ישראל סלם)
קורונה: אכיפת המשטרה במאה שערים, ירושלים (צילום: מארק ישראל סלם)

לפני כחודש, עם התפרצות מגיפת הקורונה בארץ ובעולם, החליט מוריס אבוהי, הבעלים של חברת הומאוטריט לאב, לייצר את התכשיר הייחודי שפיתח ושיווק ליותר מ־300 חולים, רובם מהקהילה החרדית בארץ, ואף מעבר לים. כזכור, בקהילה החרדית ברחבי הארץ לקו רבים בקורונה, ובהם שר הבריאות יעקב ליצמן ורעייתו - שאף החלימו.

לדברי אבוהי, "מכיוון שאין חיסון או תרופה ידועים לקורונה, הטיפול הטבעי בצמחי מרפא הפך לאסטרטגיית ההגנה החשובה ביותר. ההשפעה הכפולה של התוסף, מחד חיזוק המערכת החיסונית ומאידך הפעולה האנטי־ויראלית, מסייעות לגוף להפסיק את יכולתו של הנגיף לשכפל את עצמו ובכך למנוע את המשך התפתחות המחלה".

על פי אבוהי, משתמשים רבים בתוסף דיווחו על הקלה וחלקם אף החלימו מהקורונה, אולם מאחר שמדובר בתכשיר טבעי, בבתי חולים בארץ לא מספקים אותו לחולים. "מרבית החולים קיבלו את התכשיר בבתיהם ודיווחו על השינוי החיובי והמהיר", הוא אומר. "היו מקרים שמאושפזים בבתי חולים נטלו אותו באופן אישי. מהתגובות שקיבלנו מעשרות חולים שנטלו אותו – אני מאמין שיש כאן בשורה חשובה. לכן אנחנו מוכנים לספק אותו לחולים במצב קשה ללא תשלום".