מפעלי תעשייה מתלוננים על כך שהקרן לעידוד העסקת עובדים, בהיקף 6 מיליארד שקל, מתעלמת ממפעלים שהחזיקו מעמד ולא הוציאו עובדים לחופשות ללא תשלום (חל"ת).

מפעלים כאלה המשיכו להעסיק את העובדים על חשבונם, ולא על חשבון קופת הביטוח הלאומי, ולכן אינם עומדים בקריטריון המרכזי של הקרן.

מנכ"ל קבוצת חמת, רועי רגרמן, פנה ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ עודד פורר, עם העתקים לראשי האוצר והתעשיינים. "השבתת מערכת החינוך כינסה את האזרחים והילדים בבתים, ושוק השיפוצים, המהווה מנוע עיקרי לפעילותנו, נעצר כמעט לחלוטין", כתב רגרמן. "קבוצת חמת מעסיקה 150 עובדים, כולל 30 עובדים במסגרת שיקום. מתוך הבנה שמרבית העובדים הינם קשי יום, שכל הכנסתם משמשת לפרנסה הבסיסית, החלטנו שלא להוציא את עובדינו לחל"ת".

הוא הוסיף: "קיווינו שכפי שהמדינה עמדה מאחורינו בהשלכות הכלכליות של הסבבים ברצועת עזה, כך תעמוד לצדנו גם במשבר הקורונה. נדהמנו לגלות שהעיקרון המוביל לחלוקת המענקים הוא החזרת עובדים מחל"ת".

היום תתכנס ועדת הכספים לישיבה מיוחדת, שבה תדון גם בכך. היועץ הכלכלי לראש הממשלה, ד"ר אבי שמחון, הבטיח כי במתן הלוואות הסיוע יובאו בחשבון מפעלים נוספים, וכי הקריטריונים יהיו לא רק היקף העסקת העובדים שהוצאו לחל"ת, אלא נתונים עסקיים נוספים.