במחלקה לחקירות שוטרים בוחנים בימים אלו את פרטיו של אירוע הירי מחמישי האחרון, שבו מצא את מותו שיראל חבורה מראש העין, שהיה לקוי בנפשו. במח"ש עשויים לזמן בימים הקרובים את השוטר להשלמת חקירה.

כזכור, שנה חלפה מאז שהוחלט במח"ש לסגור את תיק החקירה נגד שוטר סיור ממרחב איילון שירה למוות ביהודה ביאדגה, בחור לוקה בנפשו מבת ים.

כמו במקרה של ביאדגה, גם כאן היו אלו בני המשפחה שהזעיקו את השוטרים וחשפו את מצבו הנפשי, תוך שהם מתארים את מסוכנותו כמי שאוחז סכין בידו. גם כאן הועברו סרטונים שהנציחו את הרגעים הקריטיים של אותם אירועים, שהסתיימו במותם של התוקפים כאשר השוטרים חשו סכנה ממשית לחייהם וביצעו ירי חי.

השאלה היא האם במח"ש יחליטו לנהוג בחומרה ולמצות את הדין עם השוטר באירוע שהתרחש בראש העין. גורמים המעורים בפרטים מציינים: "רואים בבירור את השוטר מנסה לברוח מהתוקף המאיים עליו בסכין. עד לשלב הירי הראשוני כשבו השניים, השוטר והאזרח, נופלים לקרקע - אין עוררין על כך שהשוטר פעל כנדרש ותוך סיכון ממשי לחייו. אך השלב שבו האזרח על הרצפה עדיין יוצר פלונטר בחקירה. וכאן צריך לבדוק אם גם בשלב זה נשקפה סכנה לחייו של השוטר, ומדוע מתבצע ירי מתמשך".

במח"ש בוחנים מדוע לא הופנמו מסקנות חקירת מקרה ביאדגה, ואם היה ידוע שמדובר באדם הלוקה בנפשו - מדוע הגיע לזירה שוטר סיור, שנקלע לסיטואציה הקשה.