קרן פרס בראשית וחתן פרס בראשית לשנת 2020, נתן שרנסקי, הודיעו אתמול כי המענק הכספי של הפרס, בגובה מיליון דולר, יוקדש לטובת המאבק במיגור הקורונה ולסיוע לאוכלוסיות שנפגעו מהתפרצות המגיפה. "הערבות ההדדית והרצון להושיט יד מסייעת לאחרים הם ערך יהודי", אמר שרנסקי, "אינני יכול לחשוב על מטרה ראויה יותר לשימוש בכספי הזכייה של פרס בראשית מאשר לתמוך באלה הנלחמים במגיפת הקורונה, בישראל ובעולם".

שרנסקי נבחר כחתן הפרס - שזכה לכינוי "הנובל היהודי" - לאור מאבקו ארוך השנים למען זכויות אדם, חופש פוליטי, וכן שירותו לעם היהודי ולמדינת ישראל.

 "הבחירה בשרנסקי הייתה כמעט במקביל להתפרצות המגיפה", אומר סטן פולובץ, שותף־מייסד ויו"ר קרן פרס בראשית. "הוא הרגיש שההשפעה החיובית שיכולה להיות לו כחתן פרס בראשית היא לתרום את כספי הפרס לארגונים הנלחמים בנגיף ועוזרים לאנשים אשר נפגעים ממנו בצורה הקשה ביותר".

מענקי הפרס יתמכו ב־16 ארגונים לא ממשלתיים ומוסדות הפועלים בתחום ההומניטרי, החברתי, המדעי והרפואי, בהם קו החירום 1221 לתושבי העיר ירושלים; עלה נגב, כפר לילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית מורכבת; איגוד ומרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית

ועוד.
"החלטתו של שרנסקי להעניק לארגונים חשובים אלה היא עוד דוגמה לליבת הערכים היהודיים - חמלה, ערבות הדדית וסיוע בעת מצוקה", אמר הפילנתרופ מוריס קהאן, שהצטרף לתוכנית המענקים יחד עם פרס בראשית.

יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג, המשמש כיו"ר ועדת הבחירה של פרס בראשית, הוסיף: "מגוון הפרויקטים שנבחרו הם מקיפים ומעמיקים, ומתייחסים לאתגרים ההומניטריים שעומדים בפנינו כבר היום, כמו גם מכינים אותנו לאתגרי המחר".