ימי הקורונה נחשבים מאתגרים במיוחד. התקנות החדשות מחייבות אותנו להצטייד במסיכת אף ופה שתגן עלינו מפני הנגיף שמסרב בינתיים להתנדף. אנו רוצים להחזיר לעצמנו את שגרת החיים, טרום עידן הקורונה, בין אם זה מתבטא בהרגלי לבוש או עיצוב שיער. כך גם עניין טיפוח עור הפנים והאיפור היומיומי שלנשים רבות כה חסר.

"עם המסיכה או בלעדיה חשוב לבחור את מוצרי הטיפוח בהתאם לסוג העור שלנו", אומרת ננסי ירחי, מנהלת קשרים רפואיים במותג הדרמו־קוסמטיקה וישי (Vichy) ולה רוש־פוזה (La Roche־Posay). "נכון שמסיכה היא שינוי גדול שנכנס לחיינו, אך השינויים במצב עורנו הם שישפיעו על בחירת מוצרי הטיפוח שבהם נשתמש ועל שגרת הטיפוח המתאימה לנו".

וישי קרם סלואו אייג', 179 שקלים (צילום: יח''צ)
וישי קרם סלואו אייג', 179 שקלים (צילום: יח''צ)

הפרמטר העיקרי שאליו נתייחס יהיה מצב העור, אשר משתנה כל הזמן לפי תרופות, מצבי רוח שונים הגורמים לשינויים בעור ותזונה. פרמטר נוסף הוא עונות השנה: "בתקופה זאת חשוב לבצע שינוי בשגרת הטיפוח ולעבור למרקמים על בסיס מים וג'ל שנחשבים קלילים אך מזינים. העור שלנו מאבד כל יום מהלחות בשל גורמים חיצוניים, כמו מזג האוויר ולחצים, במיוחד בתקופה מאתגרת שכזאת. חשוב להחזיר את הלחות לעור באמצעות מריחת קרם לחות וסרום מדי יום כדי להחזיר את כמות המים שאיבדנו, והלחות בעור", מסבירה ירחי. "גם בלילה חשוב לבצע פעולות הסרת איפור, ניקוי והזנה, בשל העובדה שהחומרים הפעילים חודרים לעור ומזינים אותו".

בובי בראון, 170 שקלים (צילום: יח''צ)
בובי בראון, 170 שקלים (צילום: יח''צ)

אחרי ימים שבהם רבצנו בפיג'מה על הספה בבית, הגיע הזמן לצאת החוצה במראה מושקע. בטרם ניגש למלאכת האיפור, חשוב לחטא מדי פעם את מברשות האיפור בספריי אלכוהולי, מאחר שהן צוברות אבק במגירה או בתיק האיפור, ומשמשות מצע פורה לחיידקים – הדבר האחרון שאנו רוצות בימים אלה.

מסקרה של מאק, 125 שקלים (צילום: יח''צ)
מסקרה של מאק, 125 שקלים (צילום: יח''צ)

"בשלב הראשון מומלץ להניח פריימר על עור הפנים ורק לאחריו להשתמש במייק־אפ נוזלי במרקם קליל המכיל מסנן קרינה. הפריימר יסייע ליצור מראה חלק ואחיד כבסיס אידיאלי לאיפור", אומר ירין שחף, מאפר מקצועי, מורה ומנהל בית הספר למקצועות האיפור והיופי. "למרות שרשמית אנו באביב ועוטים על פנינו מסיכה, צריך לזכור שבשמש הישראלית עדיף לבחור בבסיס איפור עם מסנן קרינה. הניחו את המייק־אפ על האזורים הגלויים וטשטשו את המעברים, בכדי שלא יהיו הבדלים בולטים בין האזור המאופר לזה המוסתר. בניגוד לימים של טרום המגיפה, השתמשו בשכבת מייק־אפ דקה במיוחד, ועדיף מייק־אפ המתייבש ומתקבע על העור לשעות ארוכות. אם המייק־אפ הינו לחותי ולא מתייבש מעצמו כדאי להניח מעליו שכבה דקיקה של פודרה. הפודרה תסייע לקבע את המייק־אפ".

מייק אפ עמיד אינפליבל של לוריאל פריז, 100שקלים (צילום: מוטי פישביין)
מייק אפ עמיד אינפליבל של לוריאל פריז, 100שקלים (צילום: מוטי פישביין)

עוד הצעה: את העיניים הדגישי ליצירת מראה חתולי או מעושן. השתמשי במסקרה, עפרון עיניים, אייליינר וצללית עמידים. את הסומק מקמי שניים עד שלושה סנטימטר מעל תפוחי הלחיים ולכיוון הרכות. לדברי שחף, למרות שהמסיכה מסתירה את מקומו הטבעי, אל תוותרי עליו, מאחר שהוא משדר בריאות. השתמשו בגוון טבעי, כלומר כמו זה שנראה באופן טבעי על הפנים אחרי ריצה או אימון בחדר כושר. אם את משתמשת במסיכה און אנד אוף ורוצה גם שפתיים מאופרות, מיד אחרי משיחת הליפסטיק, הטפיחי מעליהם פודרה שקופה כדי לספוח את השומן שבו. השפתון ה"מפודר" ישרוד שעות נוספות מבלי להימרח על המסיכה.

שפתון עמיד של מייבליין ניו יורק, 42 שקלים (צילום: יח''צ חו''ל)
שפתון עמיד של מייבליין ניו יורק, 42 שקלים (צילום: יח''צ חו''ל)