אינטל הודיעה היום (שני) על רכישת Moovit הישראלית, המפתחת פתרונות לניידות כשירות תמורת כ-900 מיליון דולר. כאמור, החברה ידועה באפליקציה שפיתחה, המציעה למשתמשי הדרך ברחבי העולם את האופציה היעילה והטובה ביותר להגיע ממקום למקום, תוך שילוב תחבורה ציבורית, אופניים, אופנועים, הזמנת נסיעה באמצעות אפליקציה ונסיעות שיתופיות. התוספת של מוביט תקרב את מובילאיי, חברת בת של אינטל, להשגת תוכניתה להיות ספק של שירותי היסעים אוטונומיים, ביניהם שירות מוניות אוטונומיות, שמוערך בכ-160 מיליארד דולר עד 2030. 

"המטרה של אינטל היא ליצור טכנולוגיה שמשפיעה על העולם, שמעשירה את החיים של כל אדם על כדור הארץ, וצוות מובילאיי עובד למען מטרה זו בכל יום", אמר בוב סאוון, מנכ"ל אינטל העולמית, "טכנולוגיית הסיוע לנהג (ADAS) של מובילאיי כבר משפרת את בטיחותם של מיליוני כלי רכב בכבישים, ומוביט, כספקית שירותי ניידות, תאיץ את יכולתם לשנות את פני התחבורה כך שהעומסים יופחתו וחיים ינצלו".

מוביט ביססה את הובלתה בתחום שירותי ההיסעים האוטונומיים, כאשר היא פועלת ב-3100 ערים ברחבי העולם, הפרוסות על 102 מדינות, עם יותר מ-800 מיליון משתמשים. כיום, מובילאיי היא השותפה המובילה בפיתוח פתרונות לשוק הרכב, כאשר היא עובדת עם למעלה מ-25 מיצרניות הרכב המובילות בעולם, ומערכות מתקדמות לסיוע לנהג שפיתחה, מוטמעות בכ- 60 מיליון רכבים. מוביט תצטרף למאמציה של מובילאיי, אך תשמור על המותג "Moovit" ועל השותפויות הקיימות שלה.

"מאגר המשתמשים הגלובלי העצום של מוביט, נתוני התחבורה הקנייניים, קהילה בינלאומית של עורכים מקומיים, שותפויות חזקות עם גורמי מפתח באקוסיסטם התחבורתי וצוות מיומן, הם שהופכים את מוביט להשקעה מצוינת", אמר פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל מובילאיי וסגן נשיא בכיר באינטל העולמית. לדבריו, מוביט היא מותג חזק, אשר מאות מיליוני אנשים בארץ ובעולם מסתמכים עליו. יחד, עם היכולות של מובילאיי בתחום המיפוי ובתחום הנהיגה האוטונומית, נוכל להאיץ את מהפכת התחבורה שבפתח.

מוביט נוסדה בשנת 2012 וכיום יש לה כ-200 עובדים. מוביט משלבת מידע ממפעילי תחבורה ציבורית ורשויות, עם מידע בזמן אמת מקהילת המשתמשים שלה, במטרה להציע תמונת מצב עדכנית של המסלול הנכון והיעיל ביותר עבור משתמש הקצה. בשנתיים האחרונות, מוביט הגדילה את מספר המשתמשים שלה פי שבעה.

בנוסף, החברה חתמה על הסכמים אסטרטגיים עם מפעילי תחבורה שיתופית מובילים וחברות בתחום התחבורה לביצוע אנליזות, חישובי מסלול, אופטימיזציה ותפעול של MaaS. העסקה תאפשר למובילאיי לעשות שימוש בנתונים הקנייניים של מוביט, בכדי לשפר טכנולוגיות צפויות על בסיס דפוסי תנועה וביקוש של צרכנים. כמו גם, תוכל להשתמש במאגר המידע של כ-7500 חברות ומפעילי תחבורה מובילים ברחבי העולם. העסקה תשפר גם את חוויית המשתמש של 800 מיליון משתמשי מוביט ברחבי העולם. מוביט תשמור על שמה ועל חוויית המשתמש שיצרה עבור לקוחותיה.

ניר ארז, מייסד ומנכ"ל מוביט אמר: "אנחנו נרגשים לשלב כוחות עם מובילאיי ולהוביל את המהפכה הבאה בתחום שירותי התחבורה. ניידות היא זכות אנושית בסיסית וככל שהערים נהיות צפופות יותר, התחבורה העירונית הופכת מאתגרת יותר. שילוב של דפוסי הנסיעה היום-יומיים והצרכים של מיליוני משתמשי מוביט, עם תחבורה אוטונומית חדשנית, בטוחה, ידידותית לסביבה, ובמחיר סביר, יאפשר יצירת ערים שטוב יותר לגור בהן". הוא הוסיף: "אנחנו חולקים את אותו החזון ואני מצפה להפוך אותו למציאות כחלק ממובילאיי". 

כזכור, אינטל רכשה את מובילאיי בשנת 2017 ומאז מובילאיי יותר מהכפילה את הכנסותיה, כתוצאה מצמיחה בדרישה למערכות סיוע לנהג (ADAS) המבוססות על הטכנולוגיה מובילת השוק של מובילאיי. מטרת הטכנולוגיה של מובילאיי היא להפוך את הכבישים לבטוחים יותר, להפחית עומסים ולהציל חיים. מובילאיי מספקת פתרון טכנולוגי כולל ומתקדם לרכב אוטונומי המציע בטיחות מרבית תוך גמישות וזריזות בנהיגה כמו גם התמודדות עם מגוון רחב של אתגרי נהיגה.

המודל העסקי של מובילאיי מקיף את כל שרשרת הערך עבור נהיגה אוטונומית, כולל המצלמה הקדמית עליה מתבססות מרבית מערכות הסיוע לנהג, אוטונומיה בדרגה L2+, ומערכת נהיגה אוטונומית (self-driving system או  (SDSעבור מוניות ושאטלים אוטונומיים, כמו גם רכבים אוטונומיים פרטיים. למובילאיי ביצועים מרשימים בקטגוריות הללו בשל טכנולוגיית חישה מתקדמת, יכולות מיפוי באמצעות מיקור המונים ומודל מדיניות נהיגה ובטיחות Responsibility-Sensitive Safety (RSS).