הקבלן יגאל דמרי הפך את הלימון של איבוד ההזדמנות לרכוש את השליטה באפריקה מגורים (לפי שווי חברה של 1.2 מיליארד שקל) ללימונדה עסקית. את עודפי הנזילות שהיו בקופתו הוא ניצל השבוע לשתי עסקאות יוצאות דופן בתחום הנדל"ן, ובמחירי הזדמנות.

חברת הבנייה שבבעלות דמרי רכשה מחברת האופנה קסטרו את מבנה המטה הניהולי שלה בבת ים תמורת 140 מיליון שקל. החברה מתכוונת להקים שם פרויקט מגורים, מסחר ותעסוקה בהשקעה של 410 מיליון שקל. העסקה תביא לשיפור תזרים המזומנים של קסטרו, שתמשיך לשכור מדמרי את משרדיה למשך שלוש שנים.

העסקה כוללת זכויות בשני מגרשים: הראשון בייעוד משולב של מגורים, מסחר ותעסוקה, הכולל 225 דירות בשני בניינים, והמגרש הנוסף בייעוד משולב של מסחר, תעסוקה ומבני ציבור, שעליו קיים מבנה שמשמש כיום את פעילות המטה של קסטרו.

יגאל דמרי, בעלי חברת י.ח דמרי (צילום: משה עמר)
יגאל דמרי, בעלי חברת י.ח דמרי (צילום: משה עמר)

"החברה מממשת את איתנותה הפיננסית ואת היכולת שלה בקבלת מימון מהמערכת הבנקאית, ברכישת מתחמי מגורים ומסחר בלב אזורי הביקוש שייבנו וישווקו בשנים הקרובות", אמר דמרי.

בעסקה נוספת קנה השבוע דמרי, בשיתוף קבוצת חג'ג', את שני המגרשים של יצחק תשובה בפארק בבלי בתל אביב תמורת 380 מיליון שקל. חלקה של דמרי יעמוד על 171 מיליון שקל. חג'ג' תבנה את מגרש 3, המונה 250 יחידות דיור, וקבוצת דמרי תבנה 190 דירות במגרש הרביעי.